אלפים נרתמים לקמפיין גיוס ההמונים של ארגון 'מסוגלים'

כחלק מההכנות הקדחתניות לקראת קמפיין גיוס ההמונים שייערך מחר ומחרתיים-ר"ח אדר התקיימו אירועים המוניים בהם השתתפו מאות הורים לילדים ומאות מתנדבות הארגון (בארץ)

(צילום: מאיר לביא)

באירוע ההורים התקיים פאנל מרתק בהשתתפות מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק, איש החינוך והסופר המוערך הרב חיים ולדר והפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ

אלפי הורים לילדים, מתנדבים ופעילי ארגון 'מסוגלים' נרתמים בימים אלו למבצע גיוס המונים שייערך בר"ח אדר בימים שלישי ורביעי הקרובים לטובת הארגון הפועל ללא הרף לתמוך במשפחות המתמודדות עם האתגר הכרוך בגידול ילדים שעל הרצף האוטיסטי.

ארגון 'מסוגלים' הוקם במטרה לסייע להורי הילדים הלוקים בספקטרום האוטיסטי בהתמודדות המורכבת הכרוכה בגידול ילדם.

הארגון חרט על דגלו להעניק מענה להורים מהיום בו נולד הילד הלוקה בספקטרום ועד שיימצא את מקומו כבוגר בחברה נורמטיבית. בהתאם, תומך הארגון בהורים עוד בטרם אובחן הילד, בשעה שאי הודאות על הסימפטומים המתגלים בהתנהגותו יוצרת מועקות ופחדים אצל ההורים.

לאחר האבחון המקצועי מלווה ארגון 'מסוגלים' את ההורים, בתמיכה של חונכים מקצועיים, ובכך מאפשרים להורים להפחית מהאתגר. ארגון 'מסוגלים' מלווה את הילדים ובני המשפחה גם בתום שלבי החינוך הפורמאלי בגיל 21, ומכוון את ההורים למסלולי הכשרה מקצועית המאפשרים לבוגרים להשתלב בשוק התעסוקה בהתאם ליכולותיהם.

בערב מיוחד שנערך למען הורי הילדים המצויים על הרצף, השתתפו כ-800 הורים סביב שולחנות ערוכים באולמי כתר הרימון.

הערב בהנחיית מנחם טוקר נפתח בדברי ברכה של מנכ"ל שתילים הרב ישראל רייסנר, שפתח וסיפר על ימי ראשית הפעילות כאשר הוקם הארגון ע"י רעייתו שתחי הגב' גולדי רייסנר, ועד לימים אלו בהם הפעילות מקיפה את כל ימות השנה על המחשבה והרצון שעמדו מאחורי הרעיון שלה להקים ארגון אשר יסייע למשפחות להתמודד עם הילדים גם בשעות בהם אין מסגרת לימודים . ואמר כי הוא מתרגש לראות את מאות ההורים אשר הגיעו לערב הזה שהם כיום חלק בלתי נפרד מארגון מסוגלים,.

משתתפי הכנס התפעלו מסיפור השתלשלות העניינים מאז הוקם ארגון מסוגלים ועד היום שהארגון הפך לאימפריה, מהנופשון הראשון בו השתתפו כ43 ילדים ועד היום בו משתתפים בנופשונים כ-400 ילדים!

בנוסף, מארגני הכנס הציגו בפני ההורים את המלונית בירושלים אשר הוקמה ע"י הארגון בתחילת השנה ופועלת 365 יום בשנה , כולל חגים, חול המועד, יום כיפור, ט' באב ועוד, וכל זאת בסיוע של מתנדבות הארגון.

לאחר מכן התקיים פאנל מקצועי ובו שיח עם הקהל אשר התעניין ושאל שאלות את אנשי המקצוע. בפאנל השתתפו מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק, איש החינוך והסופר המוערך הרב חיים ולדר והפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ אשר מתמודד אף הוא באתגר גידול 2 ילדים הסובלים מאוטיזם.

הרב חיים ולדר ענה לשאלות הקהל וחידד להורים את הצורך החשוב לא לשכוח לתת תשומת לב גם לשאר ילדי המשפחה "אם נשאב את כל הכוחות על ילד אחד, נפסיד את כל המשפחה" אמר.

הרב ולדר העלה על נס את פועלו של אבי מימרן ורעייתו ,את ההשקעה העצומה שלהם בארגון מסוגלים, ואמר כי בזכותם יש הקלה ועזרה למשפחות רבות בהתמודדות היום יומית.

הרב אריה מונק מנכ"ל בית חם הרחיב על החשיבות בהורדת הסטיגמה. בית חם היה הראשון שלא החביא אנשים, אין חדרי המתנה נפרדים. אותו דבר גם הילדים המיוחדים, אין שום סיבה להסתיר אותם".

ד"ר אילן רבינוביץ שכאמור הינו אב ל-2 ילדים אוטיסטים: "חובה על החברה לחבק גם את השונים. ילדים שנמצאים עם ילדים אחרים זה עושה להם הרבה יותר טוב. הם לומדים מה זה חמלה ומה הם ערכים. הורים שמתמודדים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מותר להם להרגיש רגעים של שפל וחובה עליהם לבקש עזרה, אולם אסור להזניח את הילדים הבריאים. ובחרת בחיים, כולכם יודעים שעם הילדים המיוחדים האלה יש גם רגעים של חסד שרק אנחנו חווים".

בנוסף לכך התקיים ערב הוקרה מיוחד לכ-600 מתנדבות ארגון 'מסוגלים' שביקשו אף הן להירתם למען קמפיין גיוס ההמונים.

השבוע בימים שלישי ורביעי –ר"ח אדר, יחל גיוס המונים, ורבים הם הנרתמים כדי לאפשר לארגון מסוגלים להמשיך לפעול ולעזור למשפחות בהתמודדותם. ניתן לתרום מכל טלפון בכוכבית 5406*

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר