העימות מחריף

בג"צ הקפיא את הארכת כהונתו של דן אלדד

השופט מני מזוז הוציא צו ביניים נגד מינוי דן אלדד להמשך תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, בנימוק כי השר אמיר אוחנה קיבל את ההחלטה בזמן שכיהנה ממשלת מעבר (ארץ)

(צילום: דוברות משרד המשפטים)

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ הוציא היום (חמישי) צו זמני למניעת הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, ולמניעת מינוי ממלא מקום אחר עד למתן החלטה אחרת.

השופט מני מזוז, שקיבל את ההחלטה הורה למדינה להשיב לעתירה בתוך שבועיים. כהונתו של אלדד אמורה הייתה להסתיים בתחילת השבוע הקרוב, והרצון להאריך את כהונתו נדחתה כעת בידי בג"ץ.

את העתירות נגד המינוי, הגישו מספר עורכי דין שטענו כי את ההחלטה על כך קיבל שר המשפטים אמיר אוחנה בזמן כהונת ממשלת מעבר.

ההחלטה לעתירה מתקבלת ברקע העימות בין דן אלדד לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהתנגד למינויו לממלא מקום פרקליט המדינה מלכתחילה.

המאבק ביניהם התחדש כאשר מנדלבליט הודיע כי "קיימת מניעה משפטית" להאריך את כהונתו של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה.

"בשלושת החודשים האחרונים התחזקתי בדעתי כי דן אלדד לא מתאים לתפקיד", פירט היועמ"ש - שהסביר: "התגלו כשלים ערכיים מקצועיים וניהוליים בעבודתו של אלדד".

"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות": נאומו המכונן של שר המשפטים (צילום: דוברות)

בתגובה תקף אלדד: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

"לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

"בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה.
אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

"העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא.
אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך", סיים דן אלדד, מ"מ פרקליט המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר