דיווח מלא מהיום

תמונת מצב מבתי הספר: 40% לא שלחו את הילדים

סיכום של היום הראשון של החזרה לשגרה בבתי הספר, יותר מ-40 אחוז מההורים לא שלחו את ילדיהם; בגלל הצהרונים וההסעות. וגם: מה באמת יעשו כשיחזרו כיתות ד' עד י' (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

300 אלף תלמידי חלק מהחינוך בישראל, היו אמורים להתחיל היום (ראשון), את הלימודים, על פי המתווה של משרדי החינוך והבריאות. למעשה רק 60 אחוז מכלל התלמידים הגיעו והסכימו להיות 'שפני הניסיון' של המתווה. על פי שר החינוך, כיתות א-ג ילמדו בהמשך רק 3 פעמים בשבוע.

40 אחוז מהילדים שלא הגיעו היום למסגרות, היה זה משום חששות ההורים - שהילדים ידבקו, וגם בגלל שנושא ההסעות לא הוסדר סופית.

שר החינוך רפי פרץ, התראיין הערב במהדורות הטלוויזיה על פתיחת הלימודים, והסביר כי לעת עתה, כיתות א-ג ילמדו 5 פעמים בשבוע - אך דבר זה הינו זמני בלבד משום ששאר הכיתות יחזרו - יצטרכו לדאוג להם למקום לימודים - לפי המתווה.

ככל הנראה, במשרד החינוך לא נתנו את דעתם, מה יעשו שאר הכיתות - במידה ויחזרו ללימודים. לפי מה שנראה עכשיו, נראה כי לא כל הכיתות יוכלו ללמוד ביחד באותו הזמן - ויצטרכו לבצע 'רוטציה', או שלבית הספר יש משטחים אחרים בהן הכיתות יוכלו ללמוד - מבלי שיהיה קרבה בין התלמידים.

במשרד החינוך יצטרכו למצוא פתרון מהיר, שכן על פי החלטת הממשלה, עד לחודש הבא בתאריך ה-1 ליוני, יצטרכו כיתות ד-י לחזור אף הם ללימודים.

בשונה מהיום, מחר יחודשו הלימודים בעוד לפחות 35 רשויות ומועצות שונות בהן; אשקלון, קריית מלאכי, חלק מבתי הספר בתל אביב, נס ציונה, שומרון, קרני שומרון, עמק חפר, עמנואל, ראש העין, הוד השרון, לב השרון, נהריה, מצפה רמון, אשכול, רמת נגב, עכו, אזור, קריית גת, גולן וגליל עליון.

עוד ברשימה: מטה אשר, מעלה יוסף, עמק מעיינות, בני שמעון, לכיש, הר חברון, באר טוביה, יואב, להבים, מיתר, נתיבות, אופקים, עומר, ערבה תיכונה, ומשגב.

בעיית הצהרונים

יחד עם הצהרת משרד החינוך כי ניתן לחזור לשגרה, חשוב לציין, כי הרבה הורים לא יוכלו לחזור לעבודה - לא רק בגלל שאולי יש להם ילד בגן או במעון - אלא משום שאין צהרונים לילדים, והם יחזרו הביתה כבר בשעה 13, מה שכמובן לא יאפשר להורים ללכת לעבודה במשרה מלאה.

מנכ"ל הנהגת ההורים הארצית זאב גולדבלט העלה בדיון בוועדת הכספים מספר נושאים שעדיין דורשים טיפול מבחינת ההורים, ביניהם מימון הסעות במועצות האזוריות ולילדים בשכונות מעוטות יכולת.

עוד צוין בדיון נושא מימון חל"ת לאחד משני ההורים בכל בית אב, תקצוב הרשויות בגין ציוד המגן, הניקיון וההיגיינה, תקצוב כוח אדם נוסף, תקצוב לימודים מלאים בחודש יולי ובי"ס של החופש הגדול בחודש אוגוסט, תקצוב מפעילי הצהרונים בגין פיצול הצהרונים לקבוצות קטנות, ותקצוב הכנה משמעותית לכתה א' עבור ילדי גן חובה, במהלך חודש אוגוסט.

בנוסף, גם בתי הספר מתמודדים עם בעיה קשה - כל המורים שיש להם חשש למחלות רקע, לא יוכלו לבוא ללמד בבית הספר, מה שמקשה על מצבת כוח האדם שנפגעה ממורים שהם הורים לילדים קטנים, ולא יכולים להשאיר אותם לבד בבית, ועל כן מנועים לבוא וללמד.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התייחסה לנושא וכתבה לבכירי משרד הבריאות: "משרד הבריאות גורר רגליים ונמנע מלפרסם הנחיות מדויקות מהם הקריטריונים לקבוצות סיכון ובכך שולח את עובדי ההוראה לבתי הספר ומסכן את בריאותם".

יחד עם זאת, בכמה רשויות כדוגמת; הרצליה, תל אביב ועפולה, החליטו לפתוח 'מוקד בייבי סיטר' לילדי המורים, מה שיקל על המורים לבוא וללמד.

מנגד, בעיריית כרמיאל - בראשות ראש העיר משה קונינסקי ובהשתתפות הנהלת העירייה, צוות מינהל החינוך, מנהלי בתי הספר היסודיים ויו"ר הנהגת ההורים ולאחר שהבוקר התקבל צו הבריאות החדש הוחלט לא לפתוח את הלימודים בכרמיאל מחר יום שני.

ראש העיר הוסיף, כי מחר יקיימו הערה נוספת ויחליטו: "בפנינו ניצבת אחריות גדולה ומחויבות לכך שסביבת הלימודים תהייה מוגנת גם לצוותי החינוך וגם לתלמידים. כל עוד לא אדע בוודאות שכך הדבר לא נפתח את מערכת החינוך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר