עוד "איום"

כתובת "דם יהודי הפקר" על ביתו של השופט עוזי פוגלמן

יממה אחרי שנודע על איום מרומז ברצח שופטת העליון ענת ברון, ובשמאל מיהרו להפנות את האשמה לנתניהו, גם עמיתה לדעה פוגלמן מספר על כיתוב "מאיים" בתא הדואר שלו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מדבקות עם הכיתוב "דם יהודי הפקר" פוזרו על תיבת הדואר של ביתו הפרטי של עוזי פוגלמן, שופט בית המשפט העליון. מדובר בחומרי הסברה של 'החזית לשחרור דרום תל אביב' - מטה המאבק במסתננים.

בעקבות כך הגיש משמר בתי המשפט תלונה ליחידת להב 433 במשטרת ישראל, ומהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "התלונה היא בשל איום על כבוד השופט פוגלמן. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים נוספים, הואיל והנושא כולו מצוי בחקירה".

המדבקה ש"הפחידה"

כזכור, אתמול דווח כי עמיתתו של פוגלמן, השופטת ענת ברון, קיבלה שני מכתבי איומים. באחד מהם הובע איום מרומז ברצח, כאשר הוזכר רצח בנה בפיגוע ב'מייקס פלייס' בתל אביב ב-2003, במילים: "שילמת בעבר מחירים. צפי לעונש".

בעקבות כך היא הגישה תלונה למשטרה, באמצעות הנהלת בתי המשפט, שטענה: "מכתב האיום, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. נסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם, והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך בישיבת הממשלה ואמר: "יש לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד. רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח, נגדי ונגד בני משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה, כדי להדביר את נגע ההסתה; אין לו מקום בקרבנו".

גינוי זה לא מנע מגורמים בשמאל להאשים את נתניהו בהסתה שהובילה לאיומים. כך ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שאמר: "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו!".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), מהקואליציה, מצא את הרקע לאיומים: "‏המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים, והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

הרס בית מחבל בחודש שעבר (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, שופטי העליון ברון ופוגלמן הם בעלי עמדותיהם אקטיביסטיות-שמאלניות, גם בנושאים ביטחוניים. כך לדוגמה מנעה ברון לפני שבועיים את הריסת בית משפחתו של המחבל שהתעלל בנערה אורי אנסבכר ביער בירושלים ולאחר מכן רצח אותה.

פוגלמן קדם לה, בדעה דומה, כשהוציא בעבר צו מניעה זמני, כולל, על הריסת בתי מחבלים, ובעקבות כך אמר עליו חבר הכנסת דאז מוטי יוגב כי הוא "שם את עצמו בצד של האויב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר