תיעוד

סוער בבלפור: מפגיני ימין מול מפגיני שמאל

עוד ערב סוער, והפעם במיוחד, מול מעון ראש הממשלה שברחוב בלפור בירושלים: צפו באנשי 'לה פמיליה' הימנים מנסים להתקרב למפגיני השמאל, ומורחקים ע"י שוטרים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו (חמישי) בהפגנות סמוך למעון ראש הממשלה שברחוב בלפור בירושלים. רובם משתייכים למחנה השמאל, אך הפעם הגיעו למקום גם פעילי ימין קיצוני.

תחילה ניסו הפעילים, אנשי קבוצת 'לה פמיליה' המפורסמת, להתקרב למפגינים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית המוחים נגד נתניהו, אך כדי למנוע התנגשות פיזית אלימה, הדפה אותם המשטרה לאחור.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע למקום כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות כוחות המשטרה, ודיבר עם כתבים לאחר ששוחח עם המפקדים והשוטרים בשטח.

"תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא, בהתאם להוראות החוק", ציין כהן. "מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח, מכל קצוות הקשת של החברה בישראל, וכך אנו עושים מזה תקופה ממושכת, כמעט מדי יום".

מ"מ המפכ"ל הוסיף: "מנגד, שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל. לכן לא נאפשר אלימות, ונדליזם או פגיעה בשוטרים ואזרחים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר למפגן אלימות והפרת חוק".

דוברות המשטרה עדכנה בהמשך: "כרזנו למפגינים כי ההפגנה הסתיימה, ואף אפשרנו לאחד המפגינים לכרוז ליתר המפגינים לעזוב את מתחם ההפגנה. חלק מהמפגינים עזבו מרצונם. אחרים שנשארו, מנסים לצאת בתהלוכות - אותן המשטרה לא תאפשר, והיא קוראת לכלל המפגינים להתפזר מרצונם".

נכון לשעה זו, ישנם כבר חמישה מפגינים שנעצרו על ידי המשטרה, בחשד כי השתתפו בהתפרעויות והפרת סדר.

צפו בתיעוד הסוער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר