מתי יגיע לישראל?

'מודרנה' הודיעה: פריצת דרך בחיסון נגד נגיף הקורונה

לאחר שחברת מודרנה, צלחה את השלב הראשון והשני בפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה. כעת מדווחים בכירי החברה, כי הם נכנסים לישורת האחרונה שבסיומה יהיה חיסון (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פיתוח חיסון נגד הנגיף (צילום: שאטרסטוק)

לפני כשבועיים הודיעה חברת 'מודרנה' האמריקאית על פריצת דרך משמעותית בפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה, היום (שני), הודיעו הבכירים בחברה, כי הם צלחו את השלב השני וכעת הם לפני השלב השלישי והאחרון בפיתוח.

לפי דברי הבכירים: "30,000 אלף איש ישתתפו במחקר שיתחיל בארה"ב. אנחנו שמחים מאד להתחיל בשלב הסופי של המחקר, כולנו יודעים שרבים בעולם מצפים לחיסון הזה כדי שנוכל להביס את הקורונה".

לדבריהם, המחקר והחיסון הם בסטנדרטים של סוכנות ה-FDA האמריקנית. ובמידה והניסוי יצליח החברה תוכל להתחיל לספק את החיסונים לציבור לקראת סוף השנה.

הבכירים העריכו עוד כי הם נמצאים בדרך הנכונה לייצר לאחר שלב הניסויים כ-500 מיליון מנות חיסון בשנה, וייתכן שאף תגיע למיליארד מנות חיסון לשנה ב-2021.

כזכור, בחודש שעבר דווח כי מדינת ישראל חתמה על הסכם עם חברת מודרנה לאספקת חיסונים לנגיף הקורונה, המבטיח שבמידה ויימצא חיסון יעיל לנגיף – ישראל לא תימצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו.

לפני כחודש, המנהל הרפואי של 'מודרנה', ישראלי בשם פרופ' טל זקס,ההעניק ראיון ל'חדשות 12', וסיפר בהתרגשות כי החיסון עובד.

לדברי פרופ' זקס במהדורה המרכזית לפני כחודש, "החיסון שיצרו מסוגל לעורר את מערכת החיסון ולייצר נוגדנים כמו של אנשים שחלו, אני לא מופתע מהתוצאות הטובות מפני שמדובר בחיסון התשיעי שפיתחה החברה ולכן הביטחון שם גדול מאוד".

על פי התוצאות שהתקבלו במעבדת החברה, הטכנולוגיה החדשנית שלהם הצליחה לפתח נוגדנים בדיוק כמו אלו שהיו בדמם של חולי הקורונה, החברה אומרת כי מדובר בשלב הראשוני ויש עוד מכשולים, אך מדובר בפריצת דרך משמעותית.

זקס, אמר עוד ל'חדשות 12', "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו, ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".

ומתי יגיע השלב הבא? לדברי זקס, "נדע ברגע שנראה תוצאות ממחקר שנקרא פאזה שלישית, את המחקר הזה אנחנו צופים להתחיל בחודש יוני וחודשים לאחר מכן נביא נתונים רשמיים שמוכיחים שהחיסון שלנו מונע את המחלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר