מול 'מחאת בלפור'

מדהים: עשרות חיילים בשירת "ביבי מלך ישראל" • צפו

לפני שעה קלה, תיעד 'כיכר השבת' עשרות חיילים, בהם חרדים רבים, מגדוד 'נצח יהודה' של חטיבת כפיר, שחלפו מול מאהל אנשי השמאל ופרצו בשירת "ביבי מלך ישראל" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באלול תש"פ | 15.09.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שיירה של חיילים, מגדוד 'נצח יהודה' (97) של חטיבת כפיר, פרצה בשירת "ביבי מלך ישראל", בעת שעברה סמוך למאהל של אנשי השמאל ב'מחאת בלפור'.

כידוע, מזה חודשים ארוכים שפעילי 'הדגלים השחורים' ו'קריים מיניסטר' קבעו את מקומם במחאה רציפה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בשכונת רחביה בירושלים.

במוצאי שבתות מחאתם נגד נתניהו, בשל המשפט המתנהל נגדו בחשד לשחיתות, מתרחבת להפגנות על גבי גשרים ברחבי הארץ ולהפגנה גדולה ברחובות הבירה.

לפני שעה קלה, תיעד כתב 'כיכר השבת' עשרות חיילים, בהם חרדים רבים, מגדוד 97 של חטיבת כפיר ('נצח יהודה'), שבעת שחלפו מול מאהל אנשי השמאל פרצו בשירת "ביבי מלך ישראל", כשאחד מהם מוסיף קריאת "יאללה ביבי".

בהמשך התחלפה שירת חיילי צבא הגנה לישראל ל"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" ו"זכרני נא".

בקרב הפעילים במאהל שררה תדהמה על "ההתערבות הפוליטית הבוטה הזו מצד חיילים בשירות פעיל", כדבריהם. אחד מהם קרא לעבר החיילים: "עם עבדים מזי רעב".

מדובר צה"ל נמסרה לכיכר השבת' בתגובה: "צה"ל הוא צבא-עם ממלכתי, שאסורה בו כל פעילות בסוגיות פוליטיות. לא מכבר, התייחס הרמטכ"ל לחשיבות הממלכתיות והימנעות צה"ל מכל הקשר פוליטי, והדגיש את עקרונות הממלכתיות שהם חלק מערכי צה"ל".

דברי הרמטכ"ל כוכבי (צילום: דובר צה"ל)

"ממלכתיות היא חישוק ערכי השומר על תפקודו של צה"ל, חובתנו לטפח אותה ולהגן עליה באופן קבוע ושיטתי. צה"ל נמצא מעל לכל מחלוקת, ומפקדיו וחייליו לא נוקטים עמדה פוליטית ולא מבטאים השקפה בנושאים חברתיים שנויים במחלוקת", אמר אז רב אלוף אביב כוכבי.

בצה"ל מסכימים, כי "מדובר באירוע חמור אשר אינו עולה בקנה אחד עם פקודות צה"ל", ומודיעים כי "האירוע יתוחקר, הלקחים יופקו ויינקטו צעדים בהתאם".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר