בדיון בוועדה

בכנסת: גרוטו זעם והתנתק; "שייצא לחל"ת"

איבד את זה: התפרצויות חוזרות ונשנות של ח"כ מיקי לוי לדבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, הובילו לניתוקו משיחת הזום בכנסת, בזעם רב. צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
התפרצות הכעס של גרוטו (צילום: ערוץ כנסת)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, שהשתתף בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, זעם על כך שמפריעים לו בדבריו, לטענתו, והתנתק משיחת הזום בזעם מתפרץ. ח"כ מיקי לוי התפרץ לדבריו וצעק עליו, גרוטו בתגובה אמר, "יש לכם בעיה תפנו לקבינט"

הדיון בוועדת הכלכלה, אותו יזם היו"ר ח"כ יעקב מרגי, עסק בענין האפשרות להפעלה מחודשת של הצימרים, כחלק מהיציאה המדורגת מסגר הקורונה.

תחילה בירך מרגי על איי התיירות הירוקים שאישר משרד הבריאות ואמר: "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק, וצריך להתחיל את המתווה".

"צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל", טען יו"ר הוועדה, ונענה על ידי סמנכ"ל משרד התיירות פיני שני כי "המשרד בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה".

לדברי הסמנכ"ל, "לפי המתווה לתיירות נכנסת, תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות. זהו מתווה פשוט וקל, שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות".

לכל זה השיב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכל היה מצוין. הכנו מתווה לכניסת תיירים והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות, וזה מתקדם יפה מאוד".

"צריך לזכור", ציין גרוטו, "שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים, הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות. מתווה תיירים ממדינות ירוקות אפשר לקדם אותו כמתווה ירוק לירוק, אחת הבעיות, שאין כל כך מדינות ירוקות. לכן יהיה קשה להביא תיירים ממדינות ירוקות".

לדברי גרוטו, "הביעה היא רק העיתוי, והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף, הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ, וגם כשהיא חזרה בהרבה מדינות, זה הגיע מבחוץ".

בתגובה לדברי גרוטו אמר מרגי: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם - צריך לדעת איך המלונות יעבדו".

בשלב מסוים התפרץ ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) בצעקות, ושאל מדוע לא לפתוח את הצימרים. בעקבות זה אמר פרופ' גרוטו, כי אם כך יתנהל הדיון, הוא נוטש, והודיע: "אם יש לכם בעיות, תפנו לקבינט".

ואכן הפרופסור ניסה לנתק את שיחת הזום מספר פעמים, תוך שהוא מביע את כעסו - עד שהצליח.

מיו"ר ועדת הכלכלה נמסר בתגובה: "ההתנהגות הזו אינה מקובלת. לא כך צריך להתנהג בעל תפקיד, שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות. אם לא, אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר