"השלות עומס"

הלילה: הפסקות חשמל ענקיות בחלקים גדולים מהמדינה

תקלה כבדה בחברת החשמל הביאה לשעות של הפסקות חשמל באזורים שונים רחבי הארץ. באזור גוש דן רמזורים הפסיקו לעבוד וכבישים ראשיים הוחשכו. רק לאחר שעות תוקנה התקלה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הלילה הורגשו הפסקות חשמל נרחבות באזורים שונים ברחבי הארץ. התקלות החלו מעט לפני השעה 1:00 בלילה (שישי) אז הופסק זרם החשמל באזורים רבים בארץ. רמזורים בגוש דן ובאזורים אחרים פסקו מלפעול, ונתיבי איילון היו מהכבישים המרכזיים שהוחשכו בחלקם. במקביל, אתר חברת החשמל נפל, וגם מוקד 103 קרס.

בחברת החשמל ניסו לטעון כי מדובר בתקלה קצרה שתיפתר בתוך כרבע שעה, אך ההפסקות נמשכו שעות רבות בירושלים, אשדוד, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, ובמקומות נוספים. ברשת התבדחו כי מדובר בתקיפה איראנית

חברת החשמל כתבה בשעה 1:08 בטוויטר, כי "ישנה כעת השלת עומס. החשמל מוחזר בהדרגה לכלל הלקוחות". כרבע שעה לאחר מכן חזר לפעול אתר חברת החשמל. "בשל עבודות תחזוקה במערכת הממוחשבת הלילה, מהשעה 22:00 ועד 4:00 לפנות בוקר לא ניתן יהיה לבצע פעולות באתר האינטרנט, באפליקציה ובמענה הקולי", נכתב בו. לא ברור אם יש קשר בין הדברים או שרק עומס הפונים הביא לקריסת האתר והמוקד.

מאוחר יותר עדכנה החברה כי "בשל תקלה ביחידות ייצור מורגשות כעת הפרעות באספקת החשמל בכמה אזורים. תוך כ-15 דקות המערכת תתייצב והאספקה תוחזר. עמכם הסליחה, לילה טוב".

חברת החשמל אף צירפה סרטון הסבר על נושא השלות העומס בו נאמר כי רשת החשמל הארצית מוזנת מתחנות הכוח הפזורות ברחבי הארץ. יחידת "ניהול המערכת" של חברת החשמל אחראית לכך שהמערכת תהיה מאוזנת כל העת ותעבוד על תדר אחיד קבוע שמאזן בין הצריכה לייצור וזאת בשל העובדה שלא ניתן "לאגור" חשמל.

לאחר שחלק מיחידות הייצור מפסיקות את פעילותן, הדבר גורם להפרת האיזון בכלל המערכת ובשל מתח שאינו סדיר וקבוע, נגרמות הפסקות חשמל ברחבי הארץ. יחידת "ניהול המערכת" בחברת החשמל אחראית לאזן מחדש את הרשת ולהחזירה לאיזון הנדרש מחדש.

איזון מערכת מורכבת שכזו לוקח כרבע שעה ולעתים מעט יותר. במהלך זמן זה עלולים לקוחות ברחבי הארץ לחוות הפסקת חשמל קצרה. מיד עם החזרת האיזון, חוזר גם החשמל לכלל הלקוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר