שר הבריאות לחוץ

"שמכחישי הקורונה לא יגידו שהסגר לא עבד"

שר הבריאות אדלשטיין דואג לדבריו מכך שמכחישי הקורונה, כהגדרתו, יאמרו שהסגר לא הועיל: כך הוא ניסה לשכנע את הח"כים לתמוך בהעלאה של הקנסות למפרי ההנחיות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הבריאות (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בישיבת ועדת הקורונה של הכנסת, קרא היום (שני) שר הבריאות יולי אדלשטיין לח"כים לאשר את מתווה הקנסות החדש שעבר בממשלה, בהקדם האפשרי.

לדבריו, "או שנעמוד במדרגות שקבענו לעצמנו, או שנשמע את מכחישי הקורונה אומרים שהסגר לא עובד. אנחנו בצומת דרכים: אם לא נחוקק את החוק מהר בנוגע לאכיפה, תוך שלושה ימים, ניצור מצב שאנשים יגידו 'לכולם מותר, אז גם לי'".

כזכור, אתמול אישרה הממשלה באופן עקרוני את מתווה הקנסות החדש, תוך התנגדות של שרי ש"ס והצהרה של יהדות התורה כי יתנגדו לכך כשהענין יובא לכנסת.

על פי ההצעה, הקנס על הפרת האיסור לפתוח מוסד חינוכי יזנק מהסכום של 5,000 שקל הקבוע כיום לפי ארבעה: 20,000 שקל.

העלאה זהה תחול בקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד להנחיות, בעוד הקנס על הפרת איסור פתיחת חנויות יעלה מ-5,000 ל-10,000 שקל.

הכעס של גפני (צילום: ערוץ כנסת)

מוקדם יותר, בישיבת ועדת הכספים, זעם היו"ר משה גפני על המהלך המדובר, ואמר: "מביאים 20 אלף שקל קנס למוסדות החינוך, כי מוסדות חינוך זה אנחנו. לא מובן שאנחנו בגלות? אני לא אומר הלל ביום העצמאות".

ההכרעה הסופית בנושא תהיה בוועדת החוקה של הכנסת, שעל שולחנה הוא יעלה אחרי אישור בוועדת השרים לחקיקה. בראשות ועדת החוקה עומד כזכור ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), והוא צפוי לנהל על כך מו"מ מול נתניהו ואנשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר