בגלל רעלת נדירה

תיעוד מרגש: ברית מילה בתוך מחלקת הטיפול הנמרץ

רעלת היריון, שבאורח נדיר הופיעה מספר ימים לאחר לידה, הכניס לסכנת חיים ממשית את היולדת. כשזו התאוששה בנס, נערכה הברית לבנה סמוך למיטתה ב'טיפול נמרץ' • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האב מברך עם טלית את את בתו היולדת (צילום: מתוך @inbartvizer בטוויטר)

במחלקת הטיפול הנמרץ של בית החולים בילינסון נערך בסוף השבוע האחרון אירוע נדיר: ברית מילה, שהתקיימה סמוך למיטתה של האם היולדת, בשל מצבה הרפואי הרגיש, ממנו יצאה אך בנס.

רעות בת ה-28, תושבת אריאל, ילדה לפני כשבוע וחצי את בנה השני ושוחררה לביתה בשלום. אלא שיומיים לאחר מכן היא החלה לחוש ברע, והובהלה לבית החולים כאשר הדבר הגיע עד כדי קשיי נשימה.

הרופאים ב'בילינסון' ערכו לה שלוש בדיקות קורונה, שבכולן יצאה שלילית לנגיף, ובינתיים חלה הידרדרות נוספת במצבה, כפי שתיארה לכתבת 'חדשות 12' ענבר טויזר: "בשלב מסוים כבר לא הצלחתי לנשום בכוחות עצמי, ולכן הרדימו והנשימו אותי".

"כל כך סבלתי מזה שלא יכולתי לנשום, שבמובן מסוים שמחתי על כך שהודיעו לי שמנשימים אותי", מוסיפה רעות ומספרת. "בעלי והמשפחה שלי היו מחוץ לחדר הטיפול הנמרץ, כל הזמן".

השיפור הגיע בדיוק יום לפני מועד הברית: היולדת התעוררה והועברה למחלקת טיפול נמרץ לב. רעות שחזרה: "המשפחה שלי ביקשה לקיים את האירוע בבית הכנסת של בית החולים בילינסון. אך לא אישרו לי לרדת למטה, כי הרופאים פחדו שאתרגש יותר מדי".

האבחון אליו בינתיים הגיעו הרופאים קבע, כי היא סבלה מפגיעה בשריר הלב, בעקבות רעלת היריון לאחר הלידה - תופעה נדירה יחסית.

"לעתים נדירות מופיעה רעלת הריון לאחר הלידה, שמתבטאת בקוצר נשימה חריף ובלחץ דם גבוה", מסבירה ד"ר קטיה אורבין, מנהלת השירות לטיפול נמרץ-לב במערך הקרדיולוגי בבית החולים.

לדבריה, בשיחה ל'חדשות 12', "רעות הייתה בקבוצת סיכון לכך, מכיוון שסבלה מסכרת הריון, אך בכל זאת מדובר במקרה חריג. לא היה פשוט לאפשר את הברית בעקבות מגבלות הקורונה, אבל היה לנו חשוב לסייע לה. לא בכל יום אישה לאחר לידה מגיעה לסכנת חיים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר