התחלואה שבה לעלות

'מלוניות הקורונה' נערכות לפתיחה; המל"ל תומך בהגבלות

החל מהחודש הבא, צפויות מלוניות הקורונה לשוב לחיינו, זאת בשל העליה ב'מקדם ההדבקה' בציבור הכללי - לא בחרדי. מאותה סיבה, המל"ל ממליץ לקבינט להטיל 'עוצר לילי' או סגרים מקומיים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מלונית ב'ניר עציון'. ארכיון (צילום: שמוליק חיימסון, יהודה רוזן ואורי מילר)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי-פרייס, חשפה היום (שני) בדיון שנערך בכנסת, את מהירות העליה בתחלואת הקורונה - נתון שבגינו ממליץ המל"ל להטיל הגבלות חדשות.

בדיון, שהתקיים בוועדת החוקה, הראתה פרייס את שקפי הנתונים, מהם עלה כי בציבור הכללי הגיע כבר מקדם ההדבקה ל-1 (כל נשא קורונה מדביק אדם אחד). בציבור החרדי הוא עומד רק על 0.6, בעוד במגזר הערבי הוא 1.05.

כאמור, מצב זה מוביל גם את חוקרי המועצה לביטחון לאומי העובדים תחת משרד הבריאות, להמליץ לקבינט הקורונה להטיל הגבלות חדשות על אזרחי ישראל.

דברי ד"ר אלרועי-פרייס (צילום: ערוץ הכנסת)

"התקופה הנוכחית מאתגרת", נכתב בדו"ח היומי של המל"ל: "מחד, ירידת מתח בציבור. מאידך, התחלואה שבה ועולה - ואיננו מגיבים לכך במהירות הנדרשת".

הדו"ח מזכיר, כי "ההנחיה של הדרג המדיני היא לטפל במהירות בהתפרצויות מקומיות, על ידי הכרזה על 'אזורים מוגבלים' (סגרים)".

"יש להציע לדרג המדיני המלצות בעניין צעדים אפשריים שיבלמו את העליה, כותבים החוקרים, ומפרטים: "עוצר לילי, סגר סופ"ש, סגרים גיאוגרפיים וכדו'. אלו יאפשרו להמשיך ב'תוכנית היציאה'".

באשר לבדיקות, נכתב: "הנחיית הדרג המדיני היא להרחיב את היקפי הבדיקות, כולל פתרונות יצירתיים כיצד לעודד קהלים שממעטים להיבדק".

נתוני העליה בתחלואה, כפי שהוצגו בכנסת

בתוך כך, ועל רקע זה, מלוניות הקורונה הגדולים קיבלו ממשרד הביטחון הנחיה להיערך לפתיחה מחודשת, כך שכבר בחודש הבא יוכלו לקלוט את גל חולי הקורונה החדשים שמעריכים שיבוא.

על פי חשיפת 'ישראל היום', חלק מבתי המלון שקיבלו פניות שייכים לרשתות הגדולות בישראל, וכבר שימשו בגל הראשון כמלוניות החלמה עבור נשאי קורונה.

כדי למנוע את הטענות הרבות שנשמעו בעבר, על תנאי מחייה לא מספיק ראויים בחלק מהמלוניות, שוגרה להם כבר עכשיו ההנחיה להתחיל בהיערכות מושלמת לפתיחה מחודשת.

נכון לעכשיו, על פי המל"ל, פועלים שני מלונות בידוד וארבע מלוניות החלמה, רובם בתפוסה דלילה מאוד, ומלונית נוספת ייעודית לציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר