צפו

נתניהו: "שימו מסכות על האף ותראו שהכל נפתח"

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאת הכנסת בדיון על הסכם כינון היחסים עם בחריין, רמז על הסכם שלום נוסף בקרוב והתייחס למסכות - שיקבעו אם יהיו עוד הקלות • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נאומו של נתניהו (צילום: ערוץ כנסת. תמונות: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם לפני שעה קלה (שלישי) במליאת הכנסת, בדיון בו הובאה הודעתו על הסכם כינון היחסים בין מדינת ישראל לבין בחריין, ורמז להסכם שלום נוסף בתקופה הקרובה.

תחילה התייחס נתניהו לתחלואת הקורונה, הגדיר את החיסון לנגיף של חברת פייזר כ"בשורה גדולה מאוד לאנושות, למרות שהמהלך יקח עוד זמן רב עד למימושו", ואמר כי הוא פועל בכל הערוצים כדי לנסות לזרז את אספקת החיסונים לישראל.

בפנותו לאזרחים אמר ראש הממשלה, כי "אם תשימו מסכות מעל האף, תראו איך לאט לאט הכל נפתח", וקרא להקפיד גם על ריחוק חברתי והיגיינה.

"אני רוצה לומר לחברי הרשימה המשותפת", אמר נתניהו בהקשר המדיני, נשוא הדיון: "הצבעתם נגד ההסכם עם איחוד האמירויות. היום יש לכם הזדמנות לתקן, אבל אם לא היום - ניתן לכם בקרוב עוד הזדמנות לתקן" - כשהוא רומז על הסכם שלום נוסף בדרך.

רה"מ גם תקף: "שמעתי את יו"ר האופוזיציה לפיד אומר בפומפוזיות מלאת חשיבות עצמית שאני 'הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית'. 38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק יחסינו עם ארה״ב עם שתי המפלגות, עם הנשיאים, הקונגרס, הסנאט, עם מאות ראיונות בטלוויזיה וברדיו מימין ומשמאל. הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר? זה אבסורד".

"אני מקיים קשר חם וארוך שנים עם ג'ו ביידן, שוחחנו הרבה מאוד פעמים. יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה ולדיפלומטיה. בכל פעם שאני מגיע לגבעת הקפיטול אני פוגש תמיד את מנהיגי שתי המפלגות וכשסנאטורים וחברי קונגרס באים לישראל אני אוהב לפגוש כל אחד ואחד מהם - דמוקרטים ורפובליקנים. חיזוק התמיכה הדו-מפלגתית בישראל הוא נדבך חשוב במדיניות שלנו".

לדברי נתניהו, "אם נמשיך במדיניות שהתוויתי, הפריחה תיראה גם מעל פני השטח ויהיו עוד מדינות שיצטרפו רשמית למעגל השלום. יחד נעמוד כחומה בצורה מול האיסלאם הקיצוני בהובלת איראן".

"עבדנו קשות כדי להביא את ההסכמים וארצות הברית עמלה קשות כדי לסייע, ואני מקווה שתמשיך בכך. אני רוצה להודות לידידינו הגדול דונלד טראמפ על כך. אני מברך על כך שידידי ג'ו ביידן וקמלה האריס בירכו על הסכמים אלה", סיים ראש הממשלה את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר