כולם וויתרו

חוק 'איים תיירותים', שיתיר פתיחת בתי מלון באילת וים המלח; אושר

הפעם אושר סופית. לאחר הדרמה ביום שני, כאשר החוק הוסר ברגע האחרון. חוק 'איים תיירותים', אושר ללא מתנגדים • 'היום החלטנו להחזיר את החיים לעיר אילת', אמר אדלשטיין (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הערב במליאה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

עם 26 תומכים וללא נמנעים: מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת איתן גינזבורג מ"כחול לבן", המבקשת להקנות יחס מקל יותר לענפי התיירות באילת ובים המלח, וזאת כדי להצילם מהקריסה הכלכלית ומהאבטלה הגואה, שהגיעה ל-80% מאזרחי העיר הדרומית.

הצעת החוק הביאה לעימותים פנים-קואליציוניים לאחר ששר הבריאות, יולי אדלשטיין, משך את ההצעה הממשלתית ביום שני, לאחר שבוועדת החוקה נוספו לה סעיפים אותם כינה "פופוליסטיים".

בהצעת החוק שאושרה הערב הממשלה תוכל להכריז רד על אילת וים המלח כ"איי תיירות" - ולא על אזורים נוספים כפי שניסה גינזבורג להעביר.

אדלשטיין מכריז על הורדת החוק (קרדיט: ערוץ כנסת)

במסגרת חילוקי הדעות בין ועדת החוקה לשר הבריאות, קיבל כל צד תמונת ניצחון: הממשלה תדון בהקלות לנושאי "תעודת המחלים", עליה נלחם יושב ראש ועדת החוקה אשר, אך הדבר ייעשה בתנאי שנשמעה דעת אדלשטיין.

אשר וגינזבורג ניצחו בכך שהממשלה תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות - במקום מלונות בלבד כפי שהוצע בתחילה.

יושב ראש ועדת החוקה, יעקב אשר, אמר: "הצעת החוק הזו היא פרי של פשרה שנעשתה כדי לא למשוך את הצעת החוק פעם נוספת. האשימו אותי ואת חבריי שעיכבנו את העניין משיקולים פוליטיים ולא כך, עיכבנו כי רצינו תשובות. החלטנו לאשר את החוק מתוך תקווה שהממשלה תדע להתארגן".

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, תמכה בתוצאה הסופית: "החוק הזה אכן חזר למתכונת המאוזנת בין שיקולי הבריאות, התיירות והכלכלה - כפי שהיה צריך להיות. אני שמחה שהענייניות ניצחה את הפוליטיקה".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר: "תושבי אילת - סוף טוב הכל טוב. החוק הזה נועד להציל את אילת, על הדרך הצלחנו לעזור גם לאזור המלונות בים המלח. אני שמח שכל הניסיונות להלביש על החוק הזה נושאים נוספים לא הצליחו".

מיש עתיד-תל"ם נמסר בתגובה: "במקום בשורה אמיתית, תושבי אילת מקבלים מממשלת ישראל 'אי ירוק סגור'. כרגיל ממשלת נתניהו לא דואגת לאזרחים. אפשר היה להציל את כלכלת אילת. בושה".

יו"ר סיעת ימינה וחברת ועדת חוקה, חה"כ איילת שקד אמרה על העברת חוק "איים ירוקים": "בתום שבוע מבוזבז עבר במליאה חוק האיים הירוקים שמכריז על אילת ועל עין בוקק "כאיים תיירותיים".

"זו בשורה משמחת וחשובה עבור תושבי אילת, ענף התיירות והנופשים. העיר היום היא עיר רפאים ואני מקווה שכבר בשבוע הבא יחזור לה הצבע. ההתנהלות המופקרת של הממשלה הזו ביחס לחוק שנותן קצת אוויר לנשימה לתושבי אילת הוא תמצית התנהלות הממשלה כולה במשבר הקורונה. הממשלה לא מבינה את חומרת השבר הכלכלי והדרכים לצאת ממנו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר