המטפלת והנהג

אישום: שכחו תינוק ברכב, ומנעו ממנו טיפול רפואי

מטפלת ובעל פעוטון מואשמים בכך שהסתירו מהוריו של תינוק בן 8 חודשים בו טיפלו, כי הוא נשכח ברכב ההסעות, ואף מנעו ממנו טיפול רפואי וגרמו למצבו הרפואי הקשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית המשפט המחוזי-מרכז הוגש היום (רביעי) כתב אישום חמור נגד יעקב וילנה קטובסקי, מהעיר רחובות, על כך שהסתירו מהוריו של תינוק בו טיפלו, כי מצבו קשה לאחר ששכחו אותו ברכב ההסעות, ואף מנעו ממנו טיפול רפואי מסודר.

בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, מתוארת השתלשלות המקרה הקשה, המתחילה ברקע מקדים: "הנאשם הפעיל גן ילדים בבעלותו, בביתו, הנאשמת היתה אחראית על טיפול בתינוקות בתינוקיה באופן יומיומי, וכחלק מהשירות שניתן לרשומים בגן, הסיע הנאשם כל בוקר, ברכב הסעות, מספר תינוקות וילדים מביתם אל הגן ובחזרה".

"ב- 17.11.20", עובר כתב האישום ליום האסון, "הסיע הנאשם תינוק בן 8 חודשים לגן, והשאיר אותו ברכב ההסעות. רק בחלוף כ- 4.5 שעות, באקראי, הבחין הנאשם כי שכח את התינוק ברכב. בשלב זה, הכניס הנאשם את התינוק לגן והפציר בנאשמת לעזור לתינוק".

וכאן החל שלב ההסתרה: "כעבור כ-15 דקות מכניסתו לגן, שיתף הנאשם את הנאשמת בלבד, בכך ששכח את התינוק ברכב. הנאשמים הבחינו כי מצב התינוק חמור, שהוא מחוסר הכרה, ראשו שמוט והוא אינו מגיב לסביבתו. הנאשמים ביצעו מעשים שונים בניסיון להשיב את התינוק להכרה, אך בפרק זמן של כשעתיים ורבע מנעו ממנו קבלת טיפול רפואי, ובכך גרמו לו חבלה ונזק מוחי ורפואי, נוסף לנזק שנגרם לו בגין הימצאותו ברכב שעות ארוכות".

"בפרק זמן זה, ביצעו הנאשמים, בין היתר, את הפעולות הבאות: הנאשם השכיב את התינוק על ספה, הכניס לפיו בקבוק חלב וניער את הבקבוק בפיו של התינוק; הנאשמת הפכה את התינוק על בטנו וטפחה על גבו כאשר היא שופכת על ראשו וגופו מים, וראשו נשמט, עיסתה את חזהו, נדנדה ונענעה אותו בין ידיה וברכיה, הפשיטה אותו מבגדיו, הזיזה את פניו וסטרה עליהם, ויחד עם מטפלת נוספת הכניסה לפיו כפית והפעילה לחץ על לשונו כדי לאפשר כניסת מים לגופו".

בהמשך, ממשיך כתב האישום ומפרט, הנאשמת יצאה מהגן עם המטפלת הנוספת, כשהיא מרימה את התינוק בידיה. "כאשר שהו השתיים בחצר הגן, הן ביצעו בו מעשים שטיבם אינו ידוע במדויק", נכתב.

חילוץ פעוט מרכב נעול. ארכיון (צילום: שימי כהן, 'מעדני זהבה')

לאחר מכן התקשר הנאשם לאמו של התינוק, ושיקר לה כי התינוק אינו חש בטוב "כי הקיא פעמיים, חלש, עייף וסובל משלשולים". עוד הוא סיפר לה, כי התינוק ישן בשעות פעילות הגן, עד לשעה 10:00 בבוקר - אז ניסו להעיר אותו, והוא פתח מעט את העיניים.

בעקבות כך ביקשה אמו של התינוק כי הם יחזירו אותו לביתם, ו"מיד לאחר השיחה, נכנסו הנאשמים והמטפלת לחדר התינוקות, חיתלו את התינוק והלבישו אותו. אחר כך עזב הנאשם את הגן כשהוא נוטל את התינוק, והסיע אותו לכיוון ביתו".

כשהנאשם הגיע לבית התינוק, אמו הבחינה כי מצבו חמור, ומיהרה להזעיק אמבולנס טיפול נמרץ, שהבהיל אותו לבית החולים כשהוא במצב קשה ונזקק להחייאה בחדר מיון.

בשל מעשי השניים, המטפלת ובעל הפעוטון, סבל התינוק מתרדמת עמוקה, פרכוסים, קיבל טיפול רפואי אגרסיבי ושהה בטיפול נמרץ, ובשל הדיווח הכוזב, התקשה הצוות הרפואי לגלות ממה נגרם הנזק החמור לתינוק, ולכן נאלץ לבצע בדיקות אבחנתיות מיותרות שגרמו סבל ניכר לתינוק ולהוריו. לפני שבוע הועבר התינוק לשיקום, בו הוא נדרש להשגחה צמודה.

יצוין, כי גם כאשר אמו של התינוק פנתה לשניים, לבקשת הרופאים, כדי לברר את הרקע לכל המתרחש, הם המשיכו להסתיר ממנה את שאירע. בהמשך, אף הנאשמת שוחחה עם אמו של התינוק ולא מסרה לה פרטים אודות האירוע.

הפרקליטה, עו"ד עינת בניטה, סיכמה: כי "המשיבים, בהיותם מטפלים בתינוקות וילדים, הפרו בצורה בוטה את האמון שניתן בהם על ידי הוריו של תינוק בן 8 חודשים אשר הפקידו בידיהם את היקר להם מכל".

העבירות המיוחסות להם בכתב האישום, הן חבלה בנסיבות מחמירות, הפרת חובה של אחראי ושיבוש מהלכי משפט. יעקב מואשם גם בגרימת חבלה ברשלנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר