"באופן מיידי"

גנץ: לבטל את הבידוד, לאחר החזרה מחו"ל

לאחר המחאה שפרצה במלונית הקורונה בירושלים, הודיע שר הביטחון, כי הוא סבור שמי שעשה בדיקת קורונה בנתב"ג, יהיה פטור משהייה במלונית, "לא אתמוך בהארכת הבידוד" (בארץ)

בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר מחאת האזרחים הישראליים ששבו מחו"ל ונדרשו לשהות בבידוד במלונית קורונה, הודע בשעה האחרונה (שני), שר הביטחון בני גנץ, כי יש לבטל את חובת הבידוד באופן מיידי - למי שעשה בדיקת קורונה בנתב"ג.

שר הביטחון גנץ, קיים הערכת מצב עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון והודיע כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות.

לפי המתווה המדובר, מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. "לא אתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות", הסביר גנץ.

יש לציין, כי נכון להיום, ישנה יכולת לבצע מדי יום אלפי בדיקות בשדה התעופה, זאת לאור מכרז מזורז שקידמו במערכת הביטחון, רש"ת ומשרד הבריאות.

מהומת ענק ב'מלונית': המבודדים ניסו לצאת (צילום: יובל פרץ)

כזכור, בשעות האחרונות, פרצה מהומה במלונית קורונה בירושלים, כאשר אלו שבמלונית רצו לחזור לביתם. תחילה הם זעקו מהחלונות, אחר כך ירדו ללובי ובהמשך רבים מהם החליטו לפתוח את דלתות המלונית בכוח "כדי לממש את הזכות שלנו לחופש", כהגדרתם.

יובל פרץ, המבודדת במקום, סיפרה ל'כיכר השבת': "בדרך כלל הדלתות פה נעולות, ממש כמו בכלא, ואסור לנו לצאת. אין פה שום פינה שאפשר לנשום אוויר צח, חוץ מהחלון הקטן שבחדר".

"זה מאבק על הזכויות שלנו", היא טוענת: "אנחנו כלואים פה, ויש פה אנשים שלא עשו להם בכלל בדיקות קורונה, או שהובטחה להם 'ועדת חריגים' לבידוד ביתי אבל רק מעבירים אותם מאחד לשני בלי תשובות".

לדברי פרץ, "מעל לכל זה מאבק על הזכות שלנו לחופש, להיות עם חופשי בארצנו. כולם פה מוכנים לבידוד ביתי. ההרגשה היא כאילו אנחנו עדר צאן".

"אני ומשפחתי עשינו בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה בנתב"ג והיא יצאה שלילית", היא מוסיפה. טענה אחרת הנשמעת במלונית, היא ש"בכל יום מתגלים פה חולי קורונה שהגיעו מטיסות יום קודם, ובכך מסכנים למעשה את אלה שבריאים ויצאו כבר שליליים לנגיף".

במהלך העימות הפיזי הוזעקה למקום משטרה, שהדפה את האזרחים בחזרה ללובי, והתריעה באופן ברור: "מי שלא ייכנס לחדרים, יקבל קנס של חמשת אלפים שקל. כולכם רשומים במערכת, ויישלח דו"ח לביתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר