"די לשנאת אחים"

גולן הכניס פוליטיקה בטקס הזיכרון ופגע במשפחות שכולות

הוא עושה זאת שוב: 5 שנים אחרי שנזכר ב"תהליכים מגרמניה" בטקס הרגיש של יום השואה - כאלוף בצה"ל - ח"כ יאיר גולן הרגיז אמש משפחות שכולות כשעקץ את נתניהו בטקס יום הזיכרון • צפו (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

סערה בטקס הרגיש: ח"כ יאיר גולן השחיל לנאום שנשא, בטקס רשמי לזכר הנופלים, את ביקורתו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת עמדותיו השמאלניות. בשל כך נאומו נקטע, בזעקות מחאה של בני המשפחות השכולות.

האירוע המקומם התרחש אמש (שלישי), בטקס שקיימה עיריית ראש העין לפתיחת אירועי יום הזיכרון בעיר, בהשתתפות קרובי הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

כנואם המרכזי מטעם הכנסת, בטקס זה, שובץ ח"כ יאיר גולן, איש מפלגת מרצ, שבשלב מסוים אמר את הדברים הבאים: "שלום עושים עם אויבים, לא עם ידידים".

"לא לחינם אומר המזמור 'ה' עוז עמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום'", ציטט גולן בין היתר, "כי זו הברכה הטובה, הראויה והמוסרית ביותר, שאנחנו יכולים לאחל לעצמנו ולילדנו".

חלק מהמשפחות השכולות בטקס

בשלב זה התייחס גולן ברמז, לפעולה הדרמטית המיוחסת למוסד הישראלי במתקן הגרעיני באיראן, ואמר: "אנחנו חייבים לדעת שההנהגה שלנו שוקלת את שיקולי המלחמה ביושר לבב, שאתם שם למעלה שוקלים שיקולים עניינים בלבד, החפים מכל מחשבה על רווח פוליטי".

"אנו מצויים במשבר פוליטי מתמשך, שמאיים לרסק כל נורמה ציבורית שהיתה מקובלת עד לאחרונה", עלה הח"כ ממרצ שלב, להתקפה, "ואנחנו מודעים לאי ודאות רבה בזירה הפלסטינית, ולא יודעים מה צופן לנו העתיד".

כשגולן הוסיף כי "נוכח האתגרים האלה, אנו זקוקים כיום למנהיגות מלכדת וישרת דרך, האומרת אמת לעמה", החלה התסיסה הגדולה בקרב הנוכחים.

"אל תדבר פה פוליטיקה", נשמעו הצעקות הרמות שוב ושוב, גם אחרי שיאיר גולן ניסה לומר "איני אומר פוליטיקה ולא מזכיר שום דמות פוליטית", נשמעה התשובה הזועמת: "זו פוליטיקה ביום הזיכרון".

אחרים מבני המשפחות השכולות, הוסיפו ומחו בכאב "לא מספיק כל מה שאתם עושים? תפסיקו את השנאת אחים" - עד שגולן מיהר לסיים את נאומו ולרדת מהבמה.

גולן "מזהה תהליכים". ארכיון (צילום: באדיבות ערוץ 20)

כזכור, בעבר כבר חולל גולן סערה בטקס רגיש במיוחד, ב'יום השואה', בעודו מכהן כסגן הרמטכ"ל, כאשר אמר לפני חמש שנים: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

צפו בנאום ובסערה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר