צפו בתיעוד

סיפורו המרגש של ספר התורה של פולארד

איך הצליח יונתן פולארד לכתוב ספר תורה שלם כשהוא עדיין אסיר בכלא האמריקאי. אשתו אסתר סיפרה בהכנסת ספר התורה לקבר יוסף הצדיק בשכם על מסירות הנפש (בארץ)

(צילום: ניצי אילן, יהודית כהנא עבור מועצה אזורית שומרון)

בעת שיהונתן ואסתר תפרו השבוע את יריעות ספר התורה ל"עץ החיים", באלון מורה, רגע לפני היציאה להכנסת ספר התורה לקבר יוסף, שהתקיים בנוכחות ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, הרב לבנון רב השומרון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, סיפרה אסתר בהתרגשות כיצד לפני כ-12 שנה החליטו בני הזוג שיהונתן יכתוב את ספר התורה המוקדש לקבר יוסף באמצעות שליח כסגולה למען שחרורו.

על מנת שיהונתן ייחשב כמי שכתב את ספר התורה כולו, החליטו יהונתן ואסתר להמנע מגיוס תרומות כלשהן ולממן את כל עלות הספר בעצמם ואסתר הקדישה לשם כך את חסכונותיה תוך שהם נעזרים בפריסת התשלום לאורך שנים רבות.

אסתר פולארד סיפרה בהתרגשות: "כדי שהספר ייחשב של יונתן, שילמנו על כל ספר התורה מכספנו בזמן שלא היה לנו כסף בכלל. כבר אז לפני 12 שנים ספר התורה הוקדש לקבר יוסף והוא מחכה מאז".

ספר התורה, למעט השורות האחרונות שבו, הושלם כבר לפני 11 שנה ומאז הוא מחכה, עטוף במעיל עם הכיתוב אודות הקדשתו לקבר יוסף. והמילים: "נכתב עי יונתן פולארד בשנת ה 26 בשבי ארה"ב בגין שירותו לעם ישראל".

אתמול, לאחר למעלה מעשור של צפייה, זכו יהונתן ואסתר להגשים את חלומם ולסיים את כתיבת ספר התורה באירוע המרגש בקבר יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר