הלינץ' בערבי בי-ם

חבטו, דקרו וזרקו את הבגד עם הדם בפח ליד הישיבה

כתב אישום מזעזע, שהוגש היום לבית המשפט, מתאר את השתלשלות הלינץ' שביצעו ארבעה יהודים בצעיר שעבד במסעדה בשוק מחנה יהודה, לאחר שווידאו כי מדובר בערבי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנאשמים בבית המשפט, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשו היום (ראשון) כתבי אישום נגד ארבעה מתושבי העיר, שהשתתפו בלינץ' בצעיר ערבי שעבד לפרנסתו במסעדה בשוק מחנה יהודה, בעת גל ההסלמה האחרון ברחבי המדינה.

הארבעה, בני 21, 28,29 ו-30, מואשמים על ידי פרקליטות המחוז, בין היתר, בעבירות של 'מעשה טרור של ניסיון רצח', מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והשתתפות בהתפרעות.

על פי כתב האישום, בתאריך 12.05, נפגשו שלושה מהנאשמים ברחוב אגריפס בירושלים, וצעדו יחדיו, בתהלוכה רבת משתתפים, לעבר רחוב שמעון הצדיק, שם הצטרפו להתקהלות והתעמתו עם כוחות משטרה ששהו במקום. בהמשך הם שבו לכיוון שוק מחנה יהודה, אז הצטרף אליהם הנאשם הרביעי.

באותה העת עבר ברחוב צעיר ערבי, שעובד במסעדה סמוכה והיה בדרכו לרוקן אשפה, וכשהבחינו בו וחשדו כי הוא ערבי, פנו אליו כדי לברר את זהותו ולוודא שאכן כך הדבר. "הנאשם א' פנה למתלונן ושאל אותו מה המצב, וכאשר זה ענה שבסדר, נאשם ב' שאל אותו מה אמרת - כל זה כדאי לוודא שהוא ערבי".

חוקרי השב"כ בזירת האירוע (צילום: י.פ)

"ברגע שהובהר לארבעה כי מדובר בערבי, הם השפריצו עליו גז מדמיע, היכו, בעטו וחבטו בגופו. הוא ניסה לעצור אותם ולהשתחרר מאחיזתם, אך בשלב זה אחד מהארבעה החל לדקור אותו לכל אורך גבו, תוך שחבריו ממשיכים להכותו".

כתב האישום מתאר עוד, כי "מאחר והסובבים ברחוב, אשר הבחינו בנעשה, החלו לצעוק, עזבו הנאשמים את הצעיר וברחו מהמקום, כשהם מותירים אותו סובל מעשרה פצעי דקירה, בגינם הובהל לבית החולים, שם הורדם והונשם".

מתברר, כי מהזירה המדממת נמלטו התוקפים לתוך מבנה של ישיבה סמוכה, "כאשר אחד מהם מבקש מחברו להיפטר מבגדיו, מאחר והתמלאו בדמו של המתלונן, זאת בכוונה להשמיד ראיות, והבגד אכן נזרק לפח זבל בקרבת מקום".

בתיק חמור זה, שנחקר על ידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי, מבקשת פרקליטות המדינה מבית המשפט, גם להורות על מעצרם של הנאשמים, עד תום ההליכים הפליליים נגדם.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג שלושה מהנאשמים מסר "כתב האישום רק הוגש, אנו בטוחים כי לאחר קריאת חומר הראיות התמונה תתבהר ותעצור את הסחף וזילות המילה טרור שהפכה לעטר את כתבי האישום ללא הלימה למעשים ולראיות".

"עוד יש לזכור כי כהרגלו השתמש השב"כ בשיטות חקירה נלוזות ובהשמת החשודים בתת תנאים כאשר נמנע מהם מפגש עם עורך דין", הוסיף קידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר