מחאה על המשבר

ביה"ח הציבוריים יחרימו את טקס ההוקרה

הנהלות ביה"ח הציבוריים החליטו להחרים את טקס ההוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות שיתקיים בנוכחות נתניהו, עבור הנהלות ביה"ח שהתמודדו עם משבר הקורונה (בארץ)

בית החולים הדסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתי החולים הציבוריים שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ובי"ח נצרת (האנגלי), המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט ונסנט דה פול (הצרפתי ) בנצרת עמדו בשנה האחרונה, על אף הקשיים התפעוליים הרבים עימם הם מתמודדים כבר שנים, בחזית המאבק בקורונה.

לטענתם, "למרות המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבתי החולים שלנו תקציבים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר להם מימון מספק. בתי החולים טוענים כי הם שוב מחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה להם שוב ושוב. לא זאת אף זאת, המדינה שולחת אותם לקבץ תרומות לשם מימון הפעילות השוטפת שלהם.

"עם קבלת ההזמנה לאירוע של משרד הבריאות שיתקיים ביום ראשון, קיבלנו החלטה שלא להשתתף בטקס במחאה על המשבר התקציבי שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים, זאת לאור העדר יכולת לעמוד בהתחייבויות כלפי ספקים ונותני שירותים. טקס הוקרה אינו יכול לממן הוצאות", מסרו בתי החולים.

"אנו מאמינים שהשתתפותנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים. אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. לא ייתכן שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה -, לא רק שאינה מסייעת, אלא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים", נמסר ממטה המאבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר