"יש רבנות אחת"

הרבנות הראשית ציינה מאה שנות פעילות

באירוע בכותל לציון מאה שנים להיווסדות הרבנות הראשית, השתתפו יצחק הרצוג נשיא המדינה הנבחר, הרבנים הראשיים לישראל, דיינים, שרים ואנשי ציבור בכירים נוספים (אקטואליה)

(צילום: יעקב כהן)

באירוע שנערך היום (רביעי) בכותל המערבי לציון 100 שנים להיווסדותה של הרבנות הראשית, השתתפו אישי ציבור בכירים רבים, בראשם נשיא המדינה הנבחר ונכדו של הרב הראשי לשעבר, יצחק הרצוג.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר כי "עלינו להודות להשם על כך שאנו מציינים 100 שנה לרבנות, תפקיד של הרבנות לשמור על המסורת, מול כל אותם גופים שרוצים לשנות את המסורת נזכור כי זאת התורה לא תהא מוחלפת".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר באירוע "עם אחד- רבנות אחד -הרבנות היא א פוליטית, הרבנות חייבת לעמוד ולהשפיע על כלל אזרחי הארץ בכל תחומי החיים על פי התורה הקדושה".

הנשיא הנבחר יצחק הרצוג אמר באירוע "התרגשות גדולה להיות באירוע זה "גם כאשר ישנן מחלוקות וויכוחים נוקבים ככל שיהיו אנו צריכים לזכור שעם ישראל הוא עם אחד ומאוחד".

שר הדתות, הרב יעקב אביטן אמר ש"על כל אחד לדעת כי יש רבנות אחת מערך כשרות אחד גיור ממלכתי אחד והוא של הרבנות הראשית לישראל, כך היה וכך צריך להיות".

את הישיבה המיוחדת פתח נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף ואמר "חובה עלינו להודות להשם על כך שאנו מציינים מאה שנים לרבנות הראשית לישראל, שתפקידה לשמור על מסורת התורה, בשנת תרפ"א שהוקמה הרבנות הראשית היינו אורחים ונאלצנו לקבל אישור מהנציב הבריטי, הרי שהיום יש לנו מדינה משלנו, כל הגויים והשלטונות חלפו והרבנות הראשית עדין עומדת ופועלת בדיוק אותה מתכונות, מוסד הרבנות הראשית נועד להמשיך את ההוראה בישראל עוד מימי משה רבינו".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו אמר "אנו מציינים שנה מיוחדת בה מונים מאה שנה לרבנות הראשית לישראל. הרב הראשי הראשון בארץ ישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק כתב כי הרבנות היא א פוליטית, הרבנות חייבת לעמוד ולהשפיע על כלל אזרחי הארץ בכל תחומי החיים על פי התורה הקדושה. עם אחד רבנות אחת. יכולות להיות דעות שונות אבל מי שרואים מבט כלל ישראלי לכלל האומה זאת הרבנות הראשית שרואה תמונה אמיתית ולא נסחפת אחרי שום כתבה או סחף כזה או אחר אלא רק התורה הקדושה בנועם וסבר פנים.

נשיא המדינה הנבחר מר יצחק בוז'י הרצוג הוסיף ואמר כי "כמי שנושא את שמו של הרב הראשי הראשון למדינת ישראל אני מתרגש להשתתף בישיבה לציון 10 שנה לרבנות הראשית ואמר "אנו נמצאים ערב ראש חודש תמוז שבמהלכו נציין את יום י"ז בתמוז ואת תקופת בין המצרים הנמשכת עד לתשעה באב, יום חורבן בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם. במיוחד בימים אלו חשוב לציין את דבריו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק שיסד את הרבנות הראשית לפני 100 שנים כשאמר "אם נחרבה בגלל שנאת חינם, נשוב ונבנה בגלל אהבת חינם" לרבנות הראשית בישראל ולמנהיגות הרוחנית בראשה תפקיד קריטי ודווקא בימים אלו יש להרבות באהבת חינם, גם כאשר ישנן מחלוקות וויכוחים נוקבים ככל שיהיו אנו צריכים לזכור שעם ישראל הוא עם אחד ומאוחד כפי שתורת ישראל ומסורת ישראל איחדה אותנו במשך אלפי שנים בגלות. אנשי הרוח והתורה הם אלו שצריכים להוביל את השיח בעד אהבת חינם ואחדות".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר "לעמוד כאן היום ולציין 100 שנים לרבנות הראשית. אשרי עין ראתה כל אלה. הרבנות הראשית נלחמה את מלחמת היישוב ירושלים בפרעותיו להגנת הכותל המערבי והעלתה לירושלים משפחות רבות. בשם עם ישראל כולו, 12 מיליון מבקריו בשנה שלפני הקורונה, אני מודה לרבנות הראשית לדורותיה על שמירה על קדושת הכותל המערבי. הכותל המערבי הוא נקודת החיבור לשרשרת הדורות של כל יהודי באשר הוא."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר