הותר לפרסום

פוענח רצח יגאל יהושע; מבצעי הלינץ' - ערבים ישראלים ופלסטינים

שבועות אחרי שאירע, הותר כעת לפרסום כי נתפסו החשודים בביצוע הלינץ' בלוד, בו נרצח באכזריות יגאל יהושע הי"ד. היום הוגשה 'הצהרת תובע' בדבר הכוונה להאשים אותם. צפו (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רגעי הפיגוע וטשטוש הראיות, ודבר הקצין החוקר (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נעצרו בשבועות האחרונים 6 תושבי לוד ושני פלסטינים תושבי איו"ש, בחשד למעורבות בלינץ' בו נרצח יגאל יהושע הי"ד, בן ה-57 מלוד.

כזכור, הפיגוע התרחש ב-11 במאי, בשעות הערב, כחלק מההתקוממות האלימה שקיבלה את השם 'פרעות תשפ"א'. כעת, ממצאי החקירה במשטרה ובשב"כ מעלים, כי באותו יום החליטו החשודים להשליך אבנים על רכבים של יהודים חפים מפשע שעברו באקראי באזור, זאת מתוך מניע גזעני ולאומני.

במסגרת זאת, נעזרו החשודים בחסימות בכביש שהקימו צעירים ערבים באזור גן האירועים ברחוב המסגר, ושבעקבותיו נאלצו רכבים שהגיעו לסביבת המקום להאט את מהירות נסיעתם. הם נעמדו במיקומים שונים בזירת הפיגוע, וכשזיהו את רכבו של יהושע ככזה שבו נוהג יהודי, רגמו אותו באבנים בעוצמה רבה ומטווח קרוב ביותר.

על פי ממצאי החקירה, יהושע נפגע מהאבנים שהושלכו לעבר רכבו, הוא נעצר לזמן קצר בסמוך לגן האירועים ולאחר מכן המשיך בנסיעה לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר. יהושע הצליח להגיע עד לחניית ביתו, שם רכבו התנגש ברכב חונה במהלך ניסיונות החנייה. שכן שהבחין ברכבו של יהושע פוגע ברכב החונה, הגיע אל רכבו ומצא אותו כשהוא פצוע.

יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, ולאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

יגאל הי"ד (צילום משפחתי)

בעקבות האירוע נפתחה חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, במסגרתה נעצרו לחקירה שמונה חשודים: מחמד חסונה בן 33, חאלד חסונה בן 51, כרים בהלול בן 20, יוסף אלקדאים בן 21, וליד אלקדאים בן 25, איאד מראחלה בן 20 - כולם אזרחים ישראלים תושבי לוד.

בנוסף, נעצרו אחמד דנון, בן 25, פלסטיני תושב רנטיס וכמאל דיף אללה, בן 21, פלסטיני תושב בית לקיה, שניהם שוהים בלתי חוקיים בישראל, ע"י היחידה המיוחדת 'גדעונים' (יחידה 33) בלהב 433.

עוד עלה בחקירה, כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה ביהושע, פעלו חלק מהחשודים בניסיון לטשטש את מעורבותם בפיגוע וניסו להעלים מצלמות אבטחה בזירה. כמו כן, חלק מהחשודים קשור גם לאירועי יידויי אבנים חמורים נוספים בעיר לוד נגד יהודים.

היום (ראשון), לאחר מיצוי מהלכי החקירה, הוגשה על ידי הפרקליטות, נגד שבעה מבין החשודים, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות, כמו גם בקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל פעילות טרור, וכן יפעלו למצות את הדין עם כל אלו אשר לקחו חלק באירועים האלימים בעיר לוד וברחבי הארץ", נמסר בהודעה משותפת של שני ארגוני הביטחון.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר