להטה מחום

טרגדיה: פעוטה נשכחה ברכב סגור ונפטרה

בתוך רכב סגור ונעול בנגב, אותרה פעוטה כבת שנתיים כשהיא ללא סימני חיים, לאחר שנשכחה בתוכו משעות הבוקר. בתום ניסיונות החייאה כושלים, נקבע מותה המזעזע (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפראמדיקית מתארת (צילום: מד"א. תמונה, ארכיון: משה מזרחי)

פעוטה בת שנתיים נפטרה היום (ראשון), כתוצאה משהייה ממושכת ברכב סגור, בו נשכחה בחום הלוהט בנגב.

עארף אבו נג'א, חובש איחוד הצלה שגר בסמיכות למקום, דיווח: "לדברי בני משפחתה שהביאו אותה למרפאה, היא נשכחה ברכב משעות הבוקר, ובעקבות כך איבדה את הכרתה".

"יחד עם צוות רפואי מהמרפאה ביצענו בה פעולות החייאה, בניסיון להציל את חייה, ולמרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה, נקבע מותה", הוסיף החובש.

חובש רפואת חירום במד"א, אחמד אבו ג'ודה, תיאר: "הגענו למרפאה, והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה, ורופאים מבצעים בה פעולות החייאה, לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. יחד עם צוות המרפאה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות, שלצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

במשטרה עדכנו: "התקבל דיווח אודות הבאתה של פעוטה כבת שנתיים למרפאה מקומית בשכונה 30 ביישוב כסייפה, וזאת לאחר שנשכחה ברכב. עפ"י גורמי רפואה, נקבע מותה. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

חילוץ פעוט מרכב נעול. ארכיון (צילום: שימי כהן, 'מעדני זהבה')

יצוין, כי לפי נתוני ארגון 'בטרם', לבטיחות ילדים, 35 ילדים נפטרו כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, בין השנים 2010-2021.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, אומר היום: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד, שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו - לרוב במצבים של שינוי שגרה, מתח, לחץ או עייפות. במצב כזה משתלט עלינו 'הנהג האוטומטי', ואנו עלולים לשכוח אפילו את היקר לנו ביותר".

"אנחנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. תאמצו הרגל מציל חיים: פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים, או מתקינים תזכורת בנייד. בחודש אוגוסט ת,כנס לתוקפה התקנה להתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כל מערכת היא הגנה נוספת, מעבר לאימוץ התנהגות בטוחה", אומרים ב'בטרם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר