אחרי 61 שנים

היסטוריה: תיעוד הריסת בית רשות השידור לשעבר

בית רשות השידור המיתולוגי בירושלים, נהרס היום, 61 שנים לאחר הקמתו, על ידי דחפורים, לטובת פרויקט בניה גדול לציבור החרדי. אחימאיר: "זה היה הבית השני שלי"; צפו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הריסת המבנה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היסטוריה בירושלים: 61 שנה לאחר הקמתו, בית רשות השידור הציבורי בשכונת רוממה בירושלים, נהרס היום (שלישי), לטובת הקמת פרויקט מגורים גדול לציבור החרדי.

הבניין ברחוב תורה מציון, היה ממוקם בסמוך לרחוב מלכי ישראל בירושלים - הלב הפועם של הציבור החרדי בירושלים, בשל סגירת רשות השידור, הבניין נמכר ליזמים פרטיים, שהחליטו להרוס אותו לטובת הקמת פרויקט מגורים יוקרתי, עם 308 יחידות דיור.

הערוץ הראשון (רשות השידור), נכנסה לבניין בשנת 1968, קודם לכן שימש המבנה למפעל ליהלומים.

העיתונאי והשדרן הוותיק, יעקב אחימאיר, נפרד בצער מהבנין שלטענתו היה ביתו השני ולפעמים ביתו הראשון ואמר: "היה צריך להפוך את הבניין למוזיאון למסורת השידור, אך יצר ההריסה גבר על הכל".

אלי קליין יו"ר ובעלים של אקה נדל"ן שתבנה מעל השטח מסר: "בניין רשות השידור היה חלק בלתי נפרד מנופה של העיר ירושלים למעלה מ 50 שנים. מתחם רשות השידור עמד נטוש ומוזנח בשנים האחרונות והיום, אנחנו מתחילים בהקמתו של פרויקט aka premium אשר יכניס חיים חדשים למתחם ששוב יהפוך לשוקק ופעיל. ההחלטה להרוס את המבנה ולקדם במקומו פרויקט מגורים היא החלטה של ממשלת ישראל. המבנה הנטוש הפך בשנים האחרונות למפגע בלב שכונת המגורים, היו בו מספר שריפות והוא הפך למקום משכנם של הומלסים. הפרויקט שאנחנו מקימים כאן יספק דירות חדשות ומודרניות במרכז העיר ירושלים לרוכשי דירות זכאים ויתרום להתחדשות השכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר