מועצה לעומתית

ההפסד בחיפה: חברי המועצה פיטרו את הסגנים בשכר

חברי המועצה בעיריית חיפה, הפכו הערב באופן רשמי להיות 'מועצה לעומתית', לאחר שהדיחו את שלושת סגני ראשי העיר בשכר - נגד רה"ע • המ"מ החרדי יישאר בתפקידו (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
עינת קליש (צילום: פלאש 90)

לאחר שלפני מספר ימים, העבירה מועצת העיר חיפה הצעת החלטה שקראה לראש העיר עינת קליש להתפטר, הערב (ראשון) חברי המועצה התכנסו על ידי חברי מועצת העיר, הקוראים לעצמם "מועצת השינוי", ואישרו את פיטוריהם של שלושה סגני ראש העיר בשכר.

פיטורי הסגנים - דוד עציוני, לזר קפלון ושהירה שלבי - עברו ברוב של 18 בעד, שני נמנעים – קפלון עצמו וגרי קורן מסיעת חיפה ביתנו, ואחד נגד – צוק.

מדובר בצעד חסר תקדים בהיסטוריה החיפאית, שבה חברו חברי מועצה מן הקואליציה לחברי האופוזיציה, ודרשו לפטר את שלושת סגני השרים. מעתה תאלץ קליש להתמודד עם קואליציה לעומתית.

יצוין, כי אחד האנשים החזקים בעירייה - ומקורבה של ראש העיר - מיכי אלפר, נציג דגל התורה בעירייה, לא ניתן לפטר, שכן הוא משמש כממלא מקום ראש העיר.

מטעם חברי המועצה נמסר: "תם עידן המשכורות הפוליטיות של קליש ומקורביה, הגיע הזמן לשינוי. הניהול הכושל והתרבות הפוליטית המכוערת של קליש פגעו בשמה הטוב של חיפה ותושביה".

"טוב תעשה קליש", הוסיפו חברי המועצה הלעומתיים, "אם היא תסיק את המסקנות ותפנה את מקומה. את מיליוני השקלים שנחסוך מהמשכורות הפוליטית של קליש נשקיע בחינוך, בתרבות ובניקיון העיר שהפכה מוזנחת בתקופת קליש".

יו"ר סיעת הירוקים בעירייה, אביהו האן אמר: "במקרים מסוימים יש מידה של הנאה ביכולת לומר ליריבים פוליטיים 'אמרנו לכם', לא היום, ערב תשעה באב. יש דרך לנהל מחלוקת, להקשיב גם למי שלא מסכימים איתו, כמה מאכזב שראש העיר, בחרה להיעדר מהישיבה. זה כבר הפך לדפוס שראש העיר לא מגיעה למועצת העיר, היא פשוט לא מתמודדת".

יצוין, כי ישיבת חברי מועצת העיר התקיימה ללא ראש העיר, לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה, דחה את העתירה של ראש העיר נגד קיום הישיבה, והשופט אף חייב אותה בהוצאות משפט בסך 12 אלף ש"ח.

בריאיון שנתן אלפר בשבוע שעבר ל'כיכר השבת', הוא תקף את האופוזיציה ואמר כי "יש אנשים באופוזיציה שלא השלימו עם תוצאות הבחירות, והם מנסים לעשות את מה שאופוזיציה בדרך כלל מנסה לעשות. הם צריכים להבין שבחירות לראשות העיר יש פעם בחמש שנים. ראש עיר נבחר בבחירות ולא באמצעות קואליציה ואופוזיציה".

יש סיכוי אמיתי שראש העיר עינת קליש תפרוש מתפקידה?

"קשה עדיין לדעת מה יהיו המשמעויות של הסיפור הזה. אנחנו בוודאי במצב לא נח, אבל אנחנו עושים מה שצריך כדי שלציבור יהיה טוב, אני עדיין אופטימי".

זה שחברי מועצה מהקואליציה שחוברים לאופוזיציה ומבקשים להדיח את הסגנים, זה אירוע חריג לא?

"אני מציע להמתין ולראות אם הדבר הזה אכן קורה, ואם זה יקרה נגיב לזה בעיתו ובזמנו", הסביר אלפר כפוליטיקאי מיומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר