סערת בן אנד ג'ריס

מדוע בממשלה לא מקדמים את 'חוק החרם'

בצל סערת בן אנד ג'ריס, שר האוצר ושר המשפטים, חוששים להכין תקנות נוספות לחוק החרם, וזאת בשל החשש מההתנגדות של מרצ ורע"מ החברות בקואליציה (אקטואליה)

חברי הממשלה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי מפלגת 'ימינה', גינו בחריפות את הודעת חברת בן אנד ג'ריס, יחד עם כל הפוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית, אך למעשה חברי הקואליציה הימנית, מפחדים לקדם את "חוק החרם".

חרם על שיווק מוצרים ביהודה ושומרון, אינו המצאה של חברת בן אנד ג'ריס, וכבר קדמו לה מספר חברות, בשל כך, עמלו לחוקק את חוק החרם.

על פי חשיפת 'סרוגים', הממשלה לא מקדמת את תקנות חוק החרם המטילות סנקציות על חברות שמחרימות את ישראל, חלק מהסנקציות שיש בתיקון הן: שלילת הטבות מס והתמודדות על מכרזים ממשלתיים.

על פי החשיפה, הסיבה שזה לא מקודם, בשל החשש כי רע"מ ומרצ יתנגדו והתקנות לא יעברו, וכן מחשש כי האופוזיציה תתנגד למרות שמדובר בהצעה למאבק בחרם, זאת כדי להביך את הקואליציה כפי שהיה בחוק האזרחות.

יצוין, כי בכדי לאשר את התקנות, שר האוצר אביגדור ליברמן צריך להכין את התקנות, שר המשפטים גדעון סער צריך להסכים ולאחר מכן הן עוברות להצבעה בוועדת החוקה בראשות ח״כ גלעד קריב. רק לאחר אישור כל הגורמים הללו ייכנסו התקנות לתוקף.

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבדיקה". מלשכת שר האוצר טרם נמסרה תגובה ל'סרוגים'.

המנכ"ל: ה-BDS לחץ על חברת בן אנד ג'ריס (צילום: בן אנד ג'ריס ישראל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר