החל ממחר

אלפי שוטרים ברחובות: מבצע אכיפת הנחיות מסיבי

כשברקע תחלואת הקורונה שוברת שיאים חדשים, רה"מ נפתלי בנט הנחה על הגברת אכיפת תקנות הקורונה באופן משמעותי • 1,600 שוטרים יפרסו ברחבי הארץ. במשטרה מתכוונים לגייס עוד (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברקע הזינוק בתחלואה ותוך דיונים על סגר בחגים, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הערב (שני) את השר לביטחון פנים עומר בר-לב ואת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להגדיל את אכיפת הנחיות הקורונה, ובייחוד את עטיית המסכות.

החל ממחר, כ-1600 שוטרים צפויים להיפרס ברחבי הארץ ולאכוף את ההנחיות. במשטרה אף שוקלים, כך נודע לכיכר השבת, לגייס שוטרים במילואים או בפנסיה, שיצטרפו למבצע האכיפה המסיבי.

על פי הנחייתו של ראש הממשלה הגברת האכיפה תהיה גם על חשבון משימות אחרות. וזאת בכדי למנוע את הגברת התחלואה והסגר שיכול לבוא בעקבותיה.

על פי נתונים שעלו בדיון, אמש ביום ראשון ניתנו 318 קנסות על אי עטיית מסכה ו-74 קנסות על הפרת בידוד. בשבת ניתנו 89 קנסות על אי עטיית מסיכה ו-47 קנסות על הפרת בידוד.

השר בר-לב אמר: "צריך להגיד את האמת לציבור. ברגע שאתה מהסס, בסוף אם חס וחלילה זה יבוא נפסיד פעמיים. גם פעם אחת על זה שיש סגר ופעם שנייה שלא התרענו. זה תלוי בעיקר בשני דברים - המסכות והחיסונים של בני 60 ומעלה".

משרד הבריאות פרסם את נתוני הקורונה החל מחצות. מדובר בנתונים שמסמנים רישום שיא חדש עד לסוף היום. לפי הנתונים, 3,609 איש אומתו כחיוביים מאז חצות כששיעור החיובים עומד על 4.75% - שיא חדש בחודשיים האחרונים.

ראש הממשלה נתניהו צייץ הערב בתגובה לנתוני התחלואה הגבוהים: "אנחנו הוצאנו את ישראל מהקורונה, בנט ולפיד החזירו אותנו לקורונה".

משרד הבריאות פרסם גם את רמות הסיכוי לחלות במחלה קשה בעקבות הקורונה על פי גילאים. בקרב בני 90 ומעלה שיעור החולים הקשים שלא חוסנו בחיסון השלישי עומד על פי 5 מאלו שחוסנו. בקרב בני 80 ומעלה ישנם פי 6.5 חולים קשים שלא התחסנו בחיסון השלישי. בקרב בני 70 ומעלה השיעור עומד על פי 4.5. השיא הוא בגילאי 60-69 שם הפער בין חולים קשה שלא התחסנו בחיסון השלישי עומד על פי שמונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, היום

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש הבהיר כי "אני בהחלט חושב שיש דברים שיכולים להרחיק את הסגר, אולי אפילו לדחות את ההפעלה שלו ואפילו למנוע אותו לחלוטין, החיסון השלישי, אם יוריד את התחלואה הקשה, והתחסנות כללית באוכלוסייה יכולים לעזור בעניין, בגלל וריאנט דלתא איני יכול לציין את מספר אחוז המתחסנים באוכלוסייה שימנע התפשטות של התחלואה ובעקבותיה הסגר".

הוא הוסיף: "אנחנו בוחנים האם נכון להחיל מגבלות נוספות, רוצים לראות את ההשפעה של המגבלות הקיימות ואז נחליט על הצעדים הבאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר