השריפה בהרי ירושלים

הגיחה הראשונה: כך ה'סופר הרקולס' סייע למאמצי הכיבוי • תיעוד

במסגרת המאמצים לכיבוי השריפות בהרי ירושלים, בוצעה הערב הראשונה הטלת 16 טון חומרי כיבוי ממטוס "שמשון" של חיל האוויר, כסיוע למאמצי הכיבוי • צפו בתיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום וידאו: קובי ריכטר / ענף הסברה כב"ה; תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במסגרת המאמצים לכיבוי השריפות בהרי ירושלים, בוצעה הערב (שלישי) לראשונה הטלת חומרי כיבוי ממטוסי "שמשון" - ה'סופר הרקולס', של חיל האוויר כסיוע למאמצי הכיבוי.

בכבאות והצלה ציינו כי מדובר בניסוי מורכב והיסטורי להתמודדות במאמצי כיבוי בישראל. השימוש במטוסי "שמשון" תאפשר בעתיד התמודדות טובה יותר עם שריפות בהיקף נרחב, ולאורך כל שעות היממה בעת הצורך.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מטוס השמשון יכול לשאת עד 18 אלף ליטר של חומרי כיבוי הארוזים בחבילות של אלף ליטר ומוטלים מהאוויר. לשם השוואה, מטוסי הכיבוי של טייסת אלעד יכולים לשאת 3000 ליטר.

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל ציין כי מטוסי ה'שמשון' של חיל האוויר החלו להטיל כ-16 טון של מטעני כיבוי המכילים חומר מעכב בעירה, כחלק ממאמץ הסיוע לכיבוי השריפות בהרי ירושלים, זאת לאחר הערכת מצב משותפת של צה"ל, משטרת ישראל וכיבוי והצלה כחלק מהמאמץ המשותף בין ארגוני הביטחון וההצלה במרחב.

דובר צה"ל הדגיש כי "זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש מבצעי במטוסי חה"א מסוג "שמשון" למשימה זו. פעולה זו היא חלק נוסף מסיוע של כוחות צה"ל בימים האחרונים, להתמודדות כוחות הכיבוי, החילוץ וההצלה בהתמודדות עם השריפות בהרי ירושלים.

(צילום: דוברות המשטרה)

"הסיוע הצבאי כולל עשרות כבאים של פיקוד העורף שלוקחים חלק במאמץ כיבוי האש, כלי טייס ותצפית של חיל האוויר המספקים לכלל גופי ההצלה תמונת מצב בזמן אמת להיקף השריפות, לוחמים מחטיבת החילוץ המסייעים בפינוי יישובים וכמו כן, היחידה לשיתוף פעולה הקימה חפ"ק לסיוע אווירי לתיאום ובניית תמונת השמיים באיזור השריפות. מסוקים ולוחמים מיחידה 669 נמצאים בכוננות מיידית לסיוע בפינוי אזרחים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה ציינו כי במהלך הפעילות בוצעו שתי הטלות מוצלחות. עוד נמסר כי מוקדם יותר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיים דיון הערכת מצב במהלכו אישר את הפעלת מטוס צה"ל לאחר שבחן את העמידה במגבלות הבטיחותיות בקרקע.

במקביל לפעילותו של המטוס ובמטרה לשמר את היכולת לתגובה מיידית במידה ותפתח זירה נוספת, יפעלו במקביל ארבעה מטוסי כיבוי של היחידה האווירית במשטרת ישראל. כוחות משטרה סרקו בשעות האחרונות לקראת ביצוע המשימה את השטח על מנת לבודד את המקום לקראת ההטלה שתבוצע על ידי מטוסי ה"שמשון" וכלל השליטה על המשימה תנוהל מחפ"ק המשטרה בפיקוד מפקד המחוז.

בסיום הדיון ולאחר שהוצגה בפניו תוכנית המשימה תוך מתן דגש בראש ובראשונה למניעת סיכון הכוחות או הימצאותם של אזרחים באזור פעילות המטוס, אישר ניצב תורג'מן את הפעילות תוך שציין כי "בטיחות הכוחות והציבור היא מעל לכל".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר