דיון התלקח ברשת

הפרשן האשים: בארץ גזענים כלפי אשכנזים

"הגיע הזמן להפסיק לשתוק", קבע הפרשן המדיני של וואלה בציוץ חושפני, לאחר שטען כי בישראל של 2021 משתוללת גזענות נגד אשכנזים. ברשתות התלקח שיח נרחב (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה, הביע היום (חמישי) בציוץ בטוויטר האשמה כי בישראל של 2021 משתוללת גזענות דווקא כלפי אשכנזים - ועורר דיון ער ברשתות החברתיות.

רביד התייחס למאמר שפרסם איתן לשם באתר הארץ, תחת הכותרת "האשכנזי עכשיו בגרסת הקללה", וכתב: "המאמר הזה של איתן לשם מספר על מה שחוויתי בצורה די טראומתית כילד ושבשנים האחרונות אני סובל ממנו בצורה חריפה עוד יותר: הגזענות כלפי "אשכנזים" משתוללת בישראל של 2021".

הפרשן הוסיף וטען, לדבריו, כי "לרוב היא עוברת בשקט (הגזענות נגד אשכנזים. י"ט). בעיקר כי אנחנו מתעלמים ולא יוצאים נגדה בקול רם". הוא חתם: "הגיע הזמן להפסיק לשתוק".

דבריו כאמור ליבו שיח בלתי פוסק ברשתות החברתיות. בחשבון הטוויטר הרשמי של הליכוד הגיבו לו בשאלה: "תגיד אתה אמיתי?"

כתבת בדסק הכלכלי של תאגיד השידור הציבורי דנה ירקצי כתבה לרביד: "ברק עם יד על הלב- אם היו קוראים לך ברק אבוטבול אתה חושב שגם אז היית מתקבל להיות הכתב המדיני של הארץ?" רביד השיב לה: "לא נולדתי הכתב המדיני של הארץ. עשיתי כמה תפקידים קודם לכן. אני חושב שנתנו לי את ההזדמנות בגלל שהבאתי סיפורים ולא בגלל שם המשפחה שלי".

לרביד הצטרף בהמשך הכתב המדיני של ישראל היום, אריאל כהנא, ואישר את טענתו: "בישראל של ימים אלה, למי שאינו אשכנזי, מותר להטיח באשכנזים, מילים, כינויים והכללות, שלאשכנזים אסור להעלות על דל השפתיים כלפי אותם אלה שמנאצים. האפליה (הייתה כזו) התהפכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר