הפשיעה בחברה הערבית

נפתלי בנט: "האלימות בחברה הערבית הגיעה לקו האדום"

בעקבות סרטון תקיפת השוטרים בכפר קאסם שעורר סערה כינס היום לראשונה ראש הממשלה נפתלי בנט את צוות השרים לטיפול ומניעת פשיעה בחברה הערבית (חדשות, ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (ראשון) לראשונה את צוות השרים לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית שבראשותו. זאת בעקבות תיעוד תקיפת השוטרים בכפר קאסם שהתפרסם בסוף השבוע האחרון ועורר סערה.

"מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום", אמר בנט. "הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה".

"הממשלה שלנו לוקחת את הנושא ברצינות גדולה", הוסיף, "בתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם השרים האחרים, הקמנו צוות עבודה בין-משרדי בראשות ניצב בדימוס, סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, כדי להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. יואב ישמש כפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אנחנו כממשלה מעניקים ליואב ולצוות את הכלים ואת הגיבוי כדי להצליח במשימה".

בנט התייחס אל סרטון התקיפה שהופץ ברשת והתריע: "גם לאור תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע, אני מצפה שהציבור הערבי - נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה".

בהמשך הוסיף בנט על הפעולות הצפויות של הממשלה על מנת למגר את תופעת הפשיעה במגזר הערבי: "המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן", אמר, "זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".

ראש הממשלה הדגיש: "אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית".

"במהלך שנים התפתחה פה מדינה בתוך מדינה, אני חושב שכולנו עכשיו כבר ערים לזה. הטיפול בהיקפים הגדולים האלה לא יקח יום ולא יומיים, אבל אנחנו על זה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול".

לסיום הוסיף: "רוצה לאחל לצוות ולכולנו בהצלחה".

כזכור, כוח משטרה שהגיע בלילה שבין יום חמישי לשישי לבצע חיפוש ומעצרים בבית עיריית כפר קאסם הותקף באלימות קשה בידי עשרות ערבים שהיו במקום, בניהם אנשי 'כוח השמירה' של העירייה, כוח השייך לתנועה האסלאמית. שני שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

עד כה נעצרו ארבעה חשודים במעורבות באירוע החמור, בית משפט האריך את מעצרם ביומיים. במשטרה מתכוונים לאתר את יתר התוקפים ולבצע מעצרים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר