מלחמה במוכרי הפלאפונים

כל האמצעים מוכשרים: תעשיית המחאה האלימה נחשפת

מחאת מכשירי הפלאפון נמשכת והמוחים לא בוחלים בשום דרך: איומים, הטרדות וגרימת נזק • 'כיכר' חושף תיעודים ממסכת ההצקות שעוברים בעלי חנויות • משרד התקשורת: חייבים להתערב (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
איומים והצקות (צילום: באדיבות המצלם, מצלמות אבטחה)

יומיים לאחר הפגנה המונית וסוערת שנערכה אל מול ביתו של בעל חנות הפלאפונים 'דידי פון' בבני ברק, ושבוע לאחר הגעתו של האדמו"ר מסטריקוב יחד עם המפגינים למחות כנגד בעל החנות, 'כיכר השבת' מפרסם תיעודים שמעניקים הצצה מקרוב למסכת ההטרדות וההצקות שחווה בעל החנות.

בתיעוד, שנחשף כאן לראשונה, נראה אלמוני שבא במונית אל ביתו של בעל החנות. "אחי הגיע וצילם אותו יוצא מהמונית", מספר מוכר 'דידי פון'. האלמוני נראה נמלט מהמצלמה והמצלם מתרחק.

'דידי פון' מספר כי הוא אחד מני רבים שבא למחות בפניו, חולייה אחת בשרשרת של הטרדות. "באו לסוכה שלי, לסוכה של אבא שלי ואל חמי וחמותי", הוא מספר.

"הגיעו לסוכה של אבי"

בתיעוד נוסף, הפעם ממצלמות האבטחה, נראה אדם עטוף בטלית מגיע ומדביק את מנעול החנות בדבק.

בתיעוד לאחר מכן נראה חברו של בעל החנות נאלץ לנסר את מנעול החנות. "אני מסתובב קבוע עם מסור חשמלי ברכב", הוא מתאר.

מדביקים את המנעול (מצלמות אבטחה)

בנוסף, אל בעל החנות נשלחו מכתבי אזהרה, בהם איום חבוי: "דידי פון, זריז...". המכתבים נתלו על פתח חנותו ואף נשלחו לתיבת הדואר שבביתו.

ההטרדות אינם נגמרות רק אצל 'דידי פון'. "הפכתי ל'שומר החומה' של כולם", הוא אומר. "אם אני אפול כולם יפלו. יש כאלו שבחרו למכור מכשירים לא כשרים 'מתחת לשולחן'", הוא מספר ל'כיכר'.

בתיעוד נוסף שמסתובב ברשת בשעות האחרונות נראה זקן תוקף ומכה בחור צעיר שנכנס לחנות בירושלים שלטענת המוחים אינה מוכרת מכשירים בכשרות מספקת.

מכתבי האיום

על פי דיווח של יאיר שרקי, בעקבות התקיפה האחרונה בלשכת שר התקשורת אמרו הערב (שלישי) כי ההתנכלויות לחנויות הסלולר והמשך חסימות הקווים יחייבו את התערבות המשרד והסדרת כל מה שקשור בשוק התקשורת במגזר החרדי. בלשכה הדגישו כי לא תהיה אוטונומיה סלולרית של עסקנים.

במשטרת ישראל הגיבו לסרטון הקשה שפורסם הערב: "אנו רואים בחומרה כל אירוע אלימות ופועלים כנגד התנהגות פסולה מעין זאת. במקרה זה, על אף שטרם הוגשה כל תלונה עד לרגע זה, פועלת המשטרה לאיתור מי מהמעורבים במטרה לחקור את המקרה ולמצות את הדין".

"הגיעו לבית שלי"

כזכור, בשבוע שעבר הגיעו האדמו"ר מסריקוב והרבנית קולדצקי אל ביתו של 'דידי פון' בזמן בו הוא עצמו שהה בחנות על מנת לדבר על ליבה של אשתו, האדמו"ר מסטריקוב אף נעצר לכשעה בידי המשטרה שהגיעה להשליט סדר, זאת אף על פי שאפילו לא עלה לבית והמתין בחוץ במונית.

"מחפשים אותנו בכל דרך", סיפר אז ל'כיכר', "רודפים אחריי בכל מיני טענות כאילו אני מוכר מכשירים לא כשרים, אמרתי להם 'אני מוכר מכשירים אבל לא בכשרות שלכם, יש כל מיני כשרויות'. הם מפגינים כל הזמן, ירדו לפסים אלימים, אם זה כלפיי ואם זה כלפי החנות, שברו לנו מנעולים. זה התגבר והתעצם כל הזמן, הם כל הזמן מחפשים את כל מי שקשור אליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר