"מגבשים נהלים"

הוארך מעצרו של הישראלי שריגל בבית גנץ

בית משפט המחוזי בלוד האריך עד להחלטה אחרת את מעצרו של עומרי גורן, החשוד בריגול עבור האיראנים בעת שעבד בביתו של שר הביטחון, בני גנץ. בשב"כ הסיקו מסקנות (ארץ)

שר הביטחון, בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בית משפט המחוזי מרכז לוד האריך את מעצרו של החשוד בריגול בביתו של גנץ, עומרי גורן, עד להחלטה אחרת.

גורמים בשב"כ מסרו, כי לאור המקרה, בשב"כ מבצעים בחינה מחדש של תהליכי האבחון הביטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים. וכבר הופקו לקחים לביצוע.

עוד נמסר, כי "בהתאמה מגבשים נהלים חדשים ותורת עבודה שנותנת מענה אל מול רמת האיום ופוטנציאל הנזק. ברור כי בתהליך שבוצע היה כשל בעבודת הפרט, שהיה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן ולא לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הביטחון".

כזכור, הבוקר פורסם כי לאחר חקירת השב"כ וגורמי ביטחון נוספים, נעצר לחקירה עומרי גורן, אזרח ישראלי, אשר הועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון. בחקירת גורמי הביטחון עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, זאת בצל גישתו לבית השר.

בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר. לאור מעצרו המהיר של עומרי כוונה זו סוכלה מבעוד מועד ובכך נמנע מימוש אפשרות זו.

בנוסף התברר במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האמור, ובהם תמונות מחשבים של השר. יחד עם זאת, העובד לא נחשף לשום חומר מסווג שהוחזק על ידי גנץ והחקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון.

מוקדם יותר היום, פורסם כי לגורן עבר פלילי עשיר ואף ישיבה בכלא מה שמעלה יותר את התמיהה כיצד נתנו לו לעבוד בביתו של שר הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר