האמונה, והמחשבות בכלא

אחרי השחרור המפתיע: בני הזוג אוקנין מדברים

בליץ ראיונות העניקו הערב מורדי ונטלי אוקנין, ששוחררו מבית הכלא בטורקיה. הם שיתפו באמונה שהחזיקה אותם, סיפרו על האוכל מאחורי הסורגים, וחזרו לרגע לכידת התמונה שסיבכה הכל (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מורדי ונטלי אוקנין במטוס בדרכם מטורקיה לישראל (צילום: משרד החוץ)

אחרי שהשתחררו לפנות בוקר מבית הכלא בטורקיה, לאחר שנחשדו בריגול בעקבות צילום ביתו של הנשיא ארדואן, העניקו הערב (חמישי) בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שורת ראיונות לכלי התקשורת הישראלים, ובהם סיפרו על הקשיים בכלא הטורקי ואל החששות ואי הוודאות מאחורי הסוגרים.

"האוכל בבית הכלא לא טעים ומן הסתם הם עושים את זה בכוונה", סיפר מורדי לדני קושמרו במהדורה המרכזית של חדשות 12. "אכלתי בלית ברירה כדי להחזיק את עצמי".

באותו ראיון אף סיפרו כי מה שהחזיק אותם באותם ימים הייתה האמונה בבורא עולם. "האמנו בקדוש ברוך הוא ושיהיה בסדר", אמר מורדי, "היו הרבה מחשבות לא טובות ותמיד הייתה לנו את האמונה".

הם התייחסו גם לשעות מעצרם. "לא ידענו את גודל הבעיה ושזה כזה קריטי", סיפר מורדי לחדשות 12. "ראינו שכולם מצלמים. אם זה היה כל כך קריטי, היו צריכים לצלם לנו שאסור לצלם".

בראיון לתאגיד השידור הציבורי תיארה נטלי את רגעי המעצר. "צילמתי את התמונה ושלחתי לקבוצה המשפחתית בוואטסאפ. תוך דקה שתיים ניגשו אלינו והתחילו לשאול. לקחו את הטלפון, ראו את התמונה והתחילו לשאול מה ולמה. לא דיברו על זה שאנחנו חשודים בריגול. זה בגלל מה שאני עשיתי, לצערי. שצילמתי וסימנתי עיגול, לא הייתי צריכה לעשות את זה".

מוקדם יותר היום, כפי שדווח בכיכר השבת, שוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן והודה לו על שחרורם של הזוג הישראלי שנעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן בחשד לריגול. בנט הודה לנשיא על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל והביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו.

ראש הממשלה אמר, כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר