הפיגוע בשמעון הצדיק

התושבים לא הופתעו: "יום יום הערבים פה מתנכלים אלינו"

זריקות אבנים, ריסוס גז פלפל, שריפת רכבים, זריקות בקבוקי תבערה וכיבוי חנוכיות - אלו ההתנכלויות שחווים התושבים היהודים בשכונת שמעון הצדיק מאז 'שומר החומות'; "זה לא מעניין אף אחד" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כיבוי חנוכיה, הצתת רכבים והפיגוע הבוקר (צילום: מצלמות אבטחה)

פיגוע הדקירה הבוקר (רביעי) בשכונת שמעון הצדיק (שיח' ג'ראח) בירושלים, בו תושבת השכונה, מחבלת פלסטינית, בת 14 בלבד, דקרה אם יהודיה, מוריה כהן, לעיני שלושת ילדיה, בעת שצעדה איתם למוסדות החינוך, הפנו את הזרקור למה שמתרחש בשכונה בחודשים האחרונים.

פיגוע הדקירה הבוקר; המחבלת והפעילות המשטרתית (צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה)

המחבלת, משתייכת למשפחה ערבית המתגוררת בשכונה אך עומדת בפני פינוי ביתה. פצועת הפיגוע, כך התברר, גם היא תושבת השכונה, המתגוררת בסמוך למשפחת המחבלת.

מאז מבצע 'שומר החומות', השקט לא חזר לשכונת שייח ג'ראח בירושלים. סבב ההסלמה שנגרר למערכה צבאית אווירית ברצועת עזה החל בעקבות הכוונה לפנות בתים בשכונה, בהם מתגוררים פלסטינים.

הצתת רכב של יהודים

בשכונה התנהלו אז עימותים קשים בין ערבים ליהודים וכוחות גדולים של משטרה נכחו בשכונה בכדי למנוע סבבי אלימות. ארגון החמאס שיגר אז איום לעבר ישראל כי במידה ולא תוציא את כל הכוחות משייח ג'ארח, הוא ישגר טילים. ישראל לא נכנעה והטילים הראשונים שוגרו לעבר ירושלים, ומבצע 'שומר החומות' יצא לדרכו.

בקבוק תבעה שנזרק על בית של משפחה יהודית

המבצע הצבאי אמנם הסתיים כעבור ימים ספורים, אך מאז, השקט לא חזר לשכונה. תושבים יהודים במקום מספרים ל'כיכר השבת': "יום יום הערבים פה מתנכלים אלינו, מתיזים גז מדמיע על יהודים, צועקים ועוד, זה לא מעניין אף אחד".

"יש פה תושב בשם טל", הם מספרים, "בחצי שנה האחרונה הציתו 4 פעמים את הרכב שלו, לפני כמה ימים זרקו לו בקבוק תבערה לבית, זה היה יכול להסתיים באסון". הם מביעים תקווה כי דווקא הפיגוע הבוקר, "יעיר את המערכת", כלשונם.

ערבים מכבים חנוכיות בשכונה

במהלך ימי החנוכה אירעו בשכונה מספרים מקרים בהם התושבים הערבים כיבו חנוכיות של תושבים יהודים. יחד עם זאת, למרות המתיחות הרבה, הילולת שמעון הצדיק התקיימה שם השנה - ללא אירועים חריגים.

התושבים מזכירים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי במהלך ימי מבצע 'שומר החומות' ואחרי פיגוע הדריסה בכניסה לשכונה, המשטרה הציבה מחסום בכניסה, אבל אחרי זמן מה - המחסום הוסר. "אם המחסום היה היום, היא לא היתה מצליחה לדקור אותה", אומר אחד התושבים.

הבוקר, בעקבות הפיגוע, אמרו התושבים כי "בחודשים האחרונים מאז שומר החומות ממשיכים להתבצע אירועי טרור בשכונה, זריקות אבנים, ריסוס גז פלפל על עוברי אורח, שריפת רכבים וזריקות בקבוקי תבערה, המשטרה הפקירה את חיינו ועכשיו זה הגיע לפיגוע קשה. אנו דורשים ממשטרת ישראל והממשלה לגדוע את הטרור בשכונה ובכל הארץ, כי כבר עכשיו זה מאוחר מידי".

דב כהן, בעלה של פצועת הפיגוע, משחזר (צילום: דוברות הדסה)

דב כהן, בעלה של מוריה שנפצעה בפיגוע סיפר כי אשתו "יצאה הבוקר מהבית עם כל חמשת הילדים שלנו, והמחבלת שהיא שכנה שלנו עקבה אחריה כשהיא יצאה מהבית - לאורך כל הדרך ובאמצע הדרך, היא דקרה אותו עם הסכין בגב.

"הבן שלי צעק לה, יש לך סכין בגב, בסייעתא דשמיא, המחבלת נבהלה מהסיטואציה והתחילה לברוח. זה היה ממש נס, כי היו שלושה ילדים בעגלה ואם היא הייתה ממשיכה, אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה.

"אני מכיר את המשפחה - הם גרים מולי, אמנם אני לא מבקש מהם לחם וחלב, אבל כבר מ'שומר החומות', הם התחילו להשתולל, בהתחלה המשטרה לא הייתה איתנו, אבל לאט לאט יותר מרגישים נוכחות משטרתית. אנחנו משתדלים לחיות את חיינו כרגיל - למרות שאנחנו מנסים לשמור את השגרה בחיינו ואנחנו מתפללים שיהיה לנו ביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר