דרמה רפואית

ישראל הראשונה בעולם: המומחים ממליצים על חיסון רביעי לבני 60 ומעלה

חברי צוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות החליטו על צעד דרמטי, כדי לבלום את התפשטות האומיקרון; בנט קרא לציבור לנהור למתחמי החיסונים: "אל תבזבזו זמן" (בריאות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Michael Giladi/Flash90)

ישראל שוב ניצבת בראש החץ העולמי למאבק במגיפת הקורונה: חברי צוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות, מומחים רפואיים מן השורה הראשונה, החליטו הערב (שלישי) לאשר לחלק מן הציבור ליטול את מנת החיסון הרביעית נגד הנגיף, אחרי הצלחת המנה השלישית וסיועה המשמעותי לבלימת הגל הרביעי.

על פי החלטת המומחים, כלל בני ה-60 ומעלה, יחד עם מדוכאי חיסון וכלל עובדי מערכת הבריאות בישראל, יטלו את מנת החיסון הרביעית, בצעד שמטרתו לבלום את התפשטות זן האומיקרון בישראל, המדבק במידה רבה יותר מהזנים הקודמים.

החלטת הצוות לטיפול במגיפות תובא כעת לשולחנו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שצפוי לחתום על אישורה בקרוב.

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 (בדגש על פרויקט "מגן אבות") והצוותים הרפואיים בישראל.

ראש הממשלה מסר כי "זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם. מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים להוביל גם עם החיסון הרביעי".

בנט ביקש מהעומדים בקריטריון למהר למתחמי החיסונים: "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים. לאזרחי ישראל המסר שלי הוא: אל תבזבזו זמן - צאו להתחסן".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "חיסון נוסף הוא בראש סדר העדיפויות שלנו לקראת האומיקרון: הגנה על המבוגרים שהם הקבוצה הפגיעה ביותר, ושמירה על צוותי הרפואה. אין מה לחכות, לכו להתחסן. זה האמצעי היעיל ביותר נגד הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר