סאגת הבדיקות

המחירים יוזלו? בדיקות האנטיגן יימכרו גם בסופרים

לנוכח המדיניות החדשה של משרד הבריאות, שמתחת לגיל 60 יסתפקו בבדיקת אנטיגן ביתית - אושרה מכירת הבדיקות גם ברשתות השיווק ובסופר מרקטים, בניסיון להוביל להורדת מחירים (חדשות)

בדיקות מהירות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

גל התחלואה שובר שיאים עם 17,521 מאומתים חדשים, 205 חולים במבצ קשה ו-115,010 חולים פעילים, לפי הידוע - כאשר הערכות הן כי הרבה יותר חולים.

המדיניות החדשה של משרד הבריאות גורסת כי מי שנחשף לחולה מאומת ואינו מעל גיל 60 או אינו נכלל באוכלוסיות בסיכון - אם הוא מחלים או מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לבצע אנטיגן ביתי או אנטיגן מפוקח, ללא בידוד. במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת ולהיכנס לבידוד באם התוצאה חיובית. ללא ביצוע בדיקת אנטיגן מפוקחת - לא ניתן יהיה להכיר בהחלמה.

אם הוא לא מחלים או לא מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לביצוע אנטיגן מפוקח ולהיכנס לבידוד.

כעת, נוכח מחירי בדיקות האנטיגן, משרד הבריאות אישר את מכירת הבדיקות גם ברשתות השיווק ובסופר מרקטים. שר הבריאות ניצן הורוביץ מעריך כי הצעד יוביל להוזלה במחירים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר בריאיון ברדיו 103FM כי במערכת הבריאות שוקלים לקצר את הבידודים. "אנחנו בוחנים האם אפשר לעשות הקלות מסוימות בהקשר של בידודים". הוא ציין כי בארה"ב קיצרו לחמישה ימים, "זה נראה לנו הרבה".

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו פועלים להוריד את מחירי הבדיקות הביתיות, שוקלים למכור אותן במקומות אחרים. אין סיבה שבדיקה תעלה יותר מעשרה שקלים, זו המטרה שלנו".

הבוקר דנה ועדת החוקה של הכנסת בהתפרצות האומיקרון, וח"כ אורי מקלב דרש לחלק ערכות בדיקת אנטיגן חינם בקופות החולים: "אנחנו רואים מחסור חמור בערכות הבדיקות בבתי המרקחת בארץ, מעבר לכך שערכות הבדיקות עולות מחיר לא מבוטל וזה דבר המכביד את ההוצאה למשפחות במיוחד משפחות הצריכות בדיקות רבות. המדינה העבירה את הבדיקות מקופות החולים לאזרחים כי המעבדות לא יכלו להשתלט על גל התחלואה הזה, אך למה נדרש שישלמו גם את העלות של הבדיקה?!".

דברי ח"כ אורי מקלב

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר עם פתיחת הדיון כי "חובת הממשלה לוודא שאין השתוללות מחירים. הגדלת מצאי החנויות זה לא צעד מספק. יש מקום לשקול שימוש בצו לפיקוח על מחירים. זאת בדיוק הסיטואציה שהממשלה צריכה להטיל פיקוח מחירים ובכוונתי לבחון את הדרכים לשם כך".

בתוך כך, הבוקר נועדו יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי; השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב; שר התפוצות, נחמן שי; יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, מנהל סיעת העבודה, טל אלוביץ' וצוותיהם, לקראת ישיבת הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה.

בתום הישיבה מסרו השרה והשרים כי "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תדרוש מהאזרחים והאזרחיות לעמוד במתווה בדיקות ובידוד כשנטל ההוצאות והעלויות הכרוכות בכך ייפול עליהם ועליהן. אנו קוראים לחברינו בממשלה, לסבסד ולפעול להפחתת עלויות הבדיקות, וליצירת מתווה בדיקות הוגן לציבור וכן לחזור לאפשר את מתווה בדיקות PCR שהופעל יחד עם צה"ל בגלים הקודמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר