"טרור הטיקטוק"

שער שכם: שפך על יהודי קפה רותח - וקיבל עונש מאסר

בזמן מבצע שומר החומות, כחלק ממה שכונה 'טרור הטיקטוק', צעיר ערבי שפך כוס קפה רותח על יהודי שהיה בדרכו לתפילה. היום, בית המשפט גזר על הערבי 28 חודשי מאסר וקנס כספי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שפיכת הקפה בשער שכם (צילום: רשת הטיקטוק)

'טרור הטיקטוק' בזמן מבצע שומר החומות: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) על צעיר ערבי ששפך כוס קפה רותח על יהודי - בשער שכם בירושלים - והפיץ את התיעוד בטיקטוק, 28 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 18 אלף ש"ח. השופט: "שידור המעשים ברשת הטיק-טוק היתה כשפיכת שמן על מדורת דולקת זו"

על פי כתב האישום ב-21.4.19, ישב הנאשם במדרגות הצופות לשער שכם בירושלים. באותה עת ישבו במקום ובסמוך לנאשם ארבעה קטינים. הנאשם התקדם לעברם כשהוא אוחז בידו כוס קפה, ואמר כי הוא מתכנן לשפוך את כוס הקפה לעבר יהודי שיעבור במקום מתוך מניע של גזענות.

הנאשם וחברו הקטין הלכו לקנות כוס קפה וחזרו למקום כשבידו של הנאשם כוס קפה חם מאוד. השניים הבחינו באדם בעל חזות יהודית דתית, לבוש טלית, שירד במדרגות לכיוון שער שכם. הנאשם מיהר אחריו, תוך שהקטין הולך אחריו ומעודדו לעשות כן. הנאשם לא הצליח לעמוד בקצב ההליכה של אותו אדם, הוא שב על עקבותיו מבלי שהשליך לעברו את הכוס ונעמד על המדרגות ליד שלושת הקטינים האחרים.

מיד לאחר מכן הבחין הנאשם במתלונן כשהוא צועד לעבר שער שכם. המתלונן היה חבוש בכיפה לבנה, עליה מגן דוד וחזותו העידה על כך שהוא יהודי דתי. הנאשם התקדם לעברו תוך שחברו מעודדו בקריאות ובתנועות ידיים, קטין

אחר מצלם את המתרחש באמצעות הטלפון הנייד שלו בשידור חי לרשת הטיק טוק והנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא קריאות כגון: "צלם את הפנים". הנאשם הלך לעבר המתלונן, עקף אותו, נעמד מולו במרחק סנטימטרים ספורים והשליך לעבר פניו קפה חם מאוד.

על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה למתלונן כווייה בדרגה ראשנה בצורה אלכסונית בצוואר ושני כתמי אודם בחלק העליון של החזה. הוא פונה באמבולנס כשהוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

הסנגור של אותו צעיר ערבי, אמר כי אין לו ספק שהמעשה בו הורשע הנאשם הוא מכוער ומעורר סלידה וחלחלה, אך בגזירת דינו יש להתמקד בשיקולי הענישה הנדרשים לקביעת מתחם הענישה ולקביעת העונש. ביחס לנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, טוען הסנגור כי יש להתחשב בכך שהנאשם היה בן 19 בעת ביצוע המעשים ולמרות שהוא המבצע העיקרי, הנסיבות שהביאו אותו לביצוע המעשה היו מצבו הנפשי, הפרעות ההתנהגות מהן הוא סובל, העובדה שהוא פתוח להשפעות אחרים ונערים אחרים עודדו אותו לבצע אותם המעשים בתקופה הקשה מאוד שהייתה. הסנגור מפנה לענין מצבו הנפשי של הנאשם לתסקיר שירות המבחן ולחוות הדעת הפסיכיאטרית שנערכה בעניינו וטוען כי הנאשם מוכר למערכת בריאות הנפש משנת 2016 , הוא אובחן כסובל מבעיות נפשיות ומטופל בתרופות.

עוד נטען כי מבלי להקל ראש בפגיעה שנגרמה למתלונן, מדובר בכוויה מדרגה ראשונה, הפגיעה היא בשכבת העור החיצונית והסימפטומים כללו כאב קל ונפיחות. כלומר, נזק קל בלבד. אמנם הנאשם הורשע בחבלה חמורה ממניע גזעני, אך יש לדון אותו לפי מהות המעשה עצמו.

הנאשם פנה לבית המשפט, ואמר כי הוא מצטער על מה שעשה וכי מעשיו היו טעות חד פעמית. השופט בחר להטיל על הנאשם הרשעה בעבירות של גרימת חבלה חמורה ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות.

בהחלטתו כתב השופט: "מעשיו של הנאשם חמורים ומכוערים. הנאשם תכנן את מעשיו מראש והתפאר בכך בפני אחרים כשהוא מציג בפניהם כוס קפה חם מאוד בה הצטייד מבעוד מועד. לאחר מכן הוא שב והצטייד בכוס אחרת ובה קפה חם מאוד, וניסה לפגוע באדם בעל חזות יהודית דתית. משלא עלה בידו להשלים את שתכנן, לא נואש הנאשם ובחר לקרבן אדם אחר בעל חזות יהודית דתית, התקדם לעברו במהירות, תוך שאחר מצלם אותו והנאשם מכוון את הצילום, עקף את הקרבן וממרחק סנטימטרים ספורים מפניו של קורבנו הטיח בו את הקפה החם. הנאשם פעל ממניע גזעני וביקש לפגוע באדם אך בשל היותו יהודי. את המעשים בחר הנאשם לבצע בתקופה מתוחה ונפיצה מאד במדינה ובעיר ירושלים בפרט על רקע מבצע "שומר החומות". שידור המעשים ברשת הטיק-טוק היתה כשפיכת שמן על מדורה דולקת זו, באופן המוסיף לחומרת המעשים. אמנם, נערים אחרים עודדו את הנאשם לעשות את המעשה, אך מדובר ברעיון שהיה פרי יוזמתו של הנאשם, הוא ביצע את המעשים, הוא יכול היה להבין את הפסול שבמעשיו ויכול היה להימנע מהם".

"לאור האמור", כתב השופט בגזר הדין, "אני גוזר על הנאשם כלהלן: א. מאסר בפועל לתקופה של 28 חודשים. תחילת מאסרו מיום מעצרו. ב. מאסר מותנה לתקופה של 6 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה מסוג פשע בתוך 3 שנים מיום שחרורו. ג. פיצוי למתלונן בסך 000,18 .₪ הפיצוי ישולם עד ליום 22/4/1. זכות ערעור לבית משפט העליון בתוך 45 יום מהיום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר