אלו התנאים לשחרור

בנט אימץ את המלצת הורוביץ: הבידוד יקוצר לחמישה ימים

המלצת שר הבריאות הורוביץ לקיצור ימי הבידוד לחמישה ימים, התקבלה גם ע"י ראש הממשלה בנט; התנאי: שתי בדיקות שליליות למאומתים בימים הרביעי והחמישי; ומה יעשו לא מחוסנים? (אקטואליה)

הורוביץ ובנט (צילום: MOTI MILROD/POOL)

המלצת שר הבריאות ניצן הורוביץ לקיצור ימי הבידוד, למאומתים ולמי שנחשף לחולים - לחמישה ימים, התקבלה בצהריים (שלישי) גם על-ידי ראש הממשלה נפתלי בנט. כמו כן הוחלט כי יחולקו מספר ערכות של בדיקות אנטיגן - בחינם, לכל אזרח שיבקש.

בנט, כינס בצהריים דיון מכריע בסוגיה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש, וזאת "לאחר דיונים פנימיים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות".

בסיומו של הדיון הוחלט כי הבידוד יקוצר לחמישה ימים, בתנאים הבאים:

מאומתים ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 5 בערב - ובתנאי שאין תסמינים.

מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד - נותרת ללא שינוי.

מתן קדימות לבני 60 פלוס וקבוצות בסיכון:

משרד הבריאות שב ומדגיש כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון.

במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסייה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום 19.1.2022 מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים.

מוקדם יותר היום, אמר שר הבריאות בישיבת הסיעה כי "אנחנו מקדמים עכשיו את קיצור הבידוד ל-5 ימים. הפרטים והנתונים בעניין – יוצגו בקרוב. אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים, אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל. לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה.

"זה צעד חשוב. שיאפשר לנו לשמור על האיזון הרגיש בין כל השיקולים. בנוסף, אנחנו נרחיב את חלוקת ערכות הבדיקה הביתית - בחינם. כבר עכשיו הצלחנו להוריד משמעותית אל מחירי הבדיקות הביתיות, וכמובן שאנחנו מאפשרים גם בדיקות חינם בעמדות בכל רחבי הארץ. בימים הקרובים נקצה עוד כמות גדולה מאוד של בדיקות ביתיות בחינם לציבור".

כזכור, חלק משרי הממשלה לחצו על קיצור ימי הבידוד וזאת במטרה להקל על המשק שסובל ממחסור בכוח אדם - השוהים בבידוד, וכן להקל על מערכת החינוך, שבה יש עשרות אלפי תלמידים בבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר