תחלואה בשיא

לא רק קיצור ל-5 ימים: שינוי נוסף במדיניות השחרור מבידוד

משרד הבריאות שוב מעדכן את ההנחיות: מי שיצא חיובי בימים הרביעי והחמישי, יוכל לצאת מהבידוד לאחר יומיים ללא כל בדיקה נוספת • וגם: המחקר שבדק נתוני תחלואת המחוסנים באומיקרון (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בדיקת אנטיגן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

לפי הנחייה חדשה של משרד הבריאות, שתיכנס לתוקפה כבר הערב (רביעי), מאומת לקורונה שיצא חיובי בבדיקת אנטיגן ביום הרביעי והחמישי לבידודו, יוכל לצאת ביום השביעי לבידוד בלי צורך בתוצאת בדיקה שלילית, אלא רק אם חש בימים השישי והשביעי ללא תסמינים וקיבל אישור החלמה מקופת החולים.

הנחיה זו מגיעה בעקבות קיצור ימי הבידוד לשבעה מחמישה, אך היא תחול רק על מי שקיבל שתי תוצאות שליליות בבדיקות אנטיגן ביתיות, בימים הרביעי והחמישי, אחרת ההנחיה תישאר על שבעה ימים כנכתב לעיל. דבר נוסף שידרש מכל מאומת המעוניין לצאת לאחר חמישה ימי בידוד הוא יומיים ללא תסמיני קורונה כלל.

הסיבה לקיצור הדרמטי של ימי הבידוד היא למנוע סגר בפועל על אזרחי ישראל, עם ממוצע מאומתים של כ-65 אלף בכל יום בימים האחרונים, ועם מספר חולים פעילים העומד על כ-300 אלף סך הכל. לפי הודעת משרד הבריאות, אתמול נדבקו 72 אלף ישראלים ביום אחד, ולדברי מנכ"ל המשרד, הפרופ' נחמן אש, סביר שהמספר עומד על כ-200 אלף נדבקים סה"כ, פי שלושה ממה שידוע רשמית למשרדו.

בתוך כך, ע"פ ניתוח נתונים שערכו חוקרים ממשרד הבריאות ומהאוניברסיטה העברית, ילדים ובני נוער שחוסנו בשלושת החודשים האחרונים נדבקו פחות באומיקרון, על אף שבזן הנוכחי נדבקים גם מחוסנים.

תוצאות המחקר (משרד הבריאות)

ע"פ המידע שהגיע למשרד הבריאות, ילדים בני 5 עד 11 שחוסנו בשלושת החודשים האחרונים מוגנים פי שניים מאלו שלא חוסנו, וילדים בני 12 עד 15 מוגנים פי ארבעה מאלו שלא חוסנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר