"ניצול תשוקות השמאל"

ח"כ מעוז: "בנט יזם את הקמת וועדת החקירה על הצוללות"

"בנט עצמו הוא זה שיזם את העלאת הנושא של הצוללות, על סדר יומה של הממשלה והוא עשה את זה ממניעים פוליטיים", כך תקף חבר הכנסת מעוז את ראש הממשלה • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבי מעוז (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אבי מעוז (ציונות דתית), התייחס להימנעותו של רה"מ נפתלי בנט בהצבעה על וועדת הצוללות והסביר, כי הוא דזה שיזם את ההצבעה - משיקולים פוליטיים.

לדברי מעוז: "בכל פעם שנדמה לנו שהממשלה הנוכחית מגיע לשפל שלא תוכל עוד לרדת ממנו, באה המציאות וטופחת על פנינו, כאשר הזיות חדשות שלא העלינו בדמיוננו מתממשות. אם עד היום חשבנו שמשמעותו של התואר 'ראש הממשלה' הוא שיש לממשלה ראש, שיש לו איזשהם סמכויות יתירות על פני שאר חברי הממשלה, ושבידו לכל הפחות לקבוע מה יונח על שולחן הממשלה ומה יעמוד להצבעתה, גילינו אתמול שגם הנחת היסוד הזאת הופרכה בידי הממשלה הנוכחית.

"הממשלה", הסביר מעוז, "הצביעה על הקמת ועדת חקירה בנושא רכש הצוללות. כמו עצם הקמת הממשלה, גם ההחלטה הזאת צבועה בצבעים עזים של שנאה, נקמנות וצביעות, אבל לזה כבר התרגלנו בהתנהלות הממשלה הנוכחית".

לדבריו של מעוז, "החידוש המדהים שהתרגש עלינו אתמול הוא שראש ממשלה בתואר, נאלץ, לכאורה, להביא להצבעת הממשלה החלטה שבעבר הוא התנגד אליה, ולפי דבריו, התנגדותו בתוקף גם כיום. אלא שלפי הפרסומים, בנט עצמו הוא זה שיזם את העלאת הנושא על סדר יומה של הממשלה ממניעים פוליטיים. בפועל, ההחלטה התקבלה כאילו בניגוד לעמדת ראש הממשלה בתואר, שבחר לשבת על הגדר ולהימנע. הימנעות או התנגדות זו פריווילגיה של שרים, שיכולים לטעון לכך שאין להם אחריות מלאה על החלטות הממשלה. לראש ממשלה, בהנחה שהוא באמת כזה, אין את הפריווילגיה הזאת".

"היעלה על הדעת", תהה מעוז, "שהייתה מונחת על שולחן הממשלה הצעת תקציב ללא תמיכת ראש ממשלה וקל וחומר שהייתה מתקבלת? היעלה על הדעת שהייתה מונחת על שולחן הממשלה הצעת החלטה ליציאה למלחמה או מבצע צבאי ללא תמיכת ראש ממשלה וקל וחומר שהייתה מתקבלת?".

"בנט, שלמרות הבטחות הסרק שלו, כשל בבחירות והשיג מספר קטן של מנדטים, הצליח לכבוש את כס ראש הממשלה תוך שימוש במניפולציות והתכחשות להבטחותיו, ותוך ניצול של תשוקות השמאל להדיח את ראש הממשלה נתניהו ואת המחנה היהודי-לאומי מהשלטון. כעת, כאשר בסקרים הוא מתנודד סביב אחוז החסימה, מתברר שלא רק בציבור, אלא גם בממשלתו שלו איש איננו סופר אותו ואת דעותיו, והוא בסך הכל משמש כלי שרת חסר אונים בידי השרים לפיד וליברמן".

לסיום אמר מעוז, "לצערנו המציאות הנוכחית במדינת ישראל היא ראש ממשלה בתואר ללא סמכות וכמה ראשי ממשלה בפועל ללא אחריות. ואת המציאות הזו יש לתקן ויפה שעה אחת קודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר