יש הסכמות

איום השביתה במערכת החינוך - הוסר

הסתדרות המורים ומשרד החינוך הגיעו להסכמות ואיום השביתה הוסר. המורים יקבלו בדיקות אנטיגן בחינם ומשרד החינוך יעדכן את הסתדרות המורים במצב התחלואה (בארץ)

שרת החינוך שאשא ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד החינוך והסתדרות המורים הגיעו הערב (ראשון) להסכמות על הפטור מבידודים במערכת החינוך, וכך הוסר איום השביתה של הסתדרות המורים שטענה כי המתווה שהוצע מסכן את המורים.

להלן העדכונים החדשים אליהם הגיעו הצדדים:

1. בדיקות יחולקו לכלל עובדי ההוראה.

2. בדיקה ע"י נאמן קורונה בבי"ס/ישובי תוכר כבדיקה מוסדית.

3. בחינוך מיוחד יתקיימו בדיקות לכל התלמידים. למעט תלמידים הלומדים במוסדות חינוך מיוחד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות לביצוע על פי החלטת הורים.

4. תתקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי הפורטל.

5. משרד החינוך יעדכן את הסתדרות המורים במספר הדיווחים בפורטל הורים.

6. נקבעו פגישות מעקב עם מנכ"לית המשרד.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה: "החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה! אני מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרת בית הספר תוך הבטחת תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים. ילדים בריאים מקומם בבתי הספר".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים ציינה, כי "עמדנו על העקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון תמכו בהכנסת השינויים למתווה".

כזכור, ביום רביעי, שעבר לאחר דברי ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון על ביטול מתווה הבידודים, פרסמה בן דויד הודעה לוחמנית בה קראה לגננות ולמורים שמשתייכים להסתדרות לא להגיע למוסדות החינוך ולשבות. משרד החינוך הצליח באמצעות בית הדין לעבודה למנוע את השביתה אך היה צריך להגיע בהוראת בית הדין להבנות עם ההסתדרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר