איחוד קווי החירום

"101 יוגדר בחוק כמוקד החירום של ישראל"

שר הבריאות ניצן הורביץ הודיע לאחר אישורה של ועדת שרים לחקיקה את הצע"ח לאיחוד קווי החירום הטלפונים: ״קו החירום של מד"א, מוקד 101 יוגדר מעתה בחוק כמוקד החירום הרפואי הלאומי היחידי בישראל״ (בארץ)

קו החירום של מד"א, מוקד 101 יוגדר מעתה בחוק כמוקד החירום הרפואי הלאומי היחידי בישראל. כך סוכם לאחר שוועדת השרים לחקיקה, אישרה בעקבות הגשת הצעת החוק לאחד את כל מספרי החירום בעלי מספר חיוג מקוצר.

בעקבות הגשת הצע"ח לאחד את כל מוקדי החירום בעלי חיוג מקוצר למס' אחד, החליטה השבוע ועדת שרים לענייני חקיקה, שמוקד מד"א 101 יהיה קו החירום הלאומי היחידי כמוקד החירום הרפואי הלאומי של ישראל. מטרת הצעת החוק קובעת שמוקד מד"א הוא שיתפעל את מערך החירום הלאומי וגם ארגוני הצלה נוספים כדוגמת איחוד הצלה ושאר ארגוני ההצלה, יקבלו את קריאות החירום ממוקד מד"א.

בדברים שנשא לאחר אישור ועדת שרים לחקיקה, אמר שר הבריאות ניצן הורביץ מעל דוכן הכנסת: "מטרת החוק היא לראשונה להסדיר בחקיקה את הפעלת מגן דוד אדום כמוקד החירום הרפואי הלאומי. הצעת החוק עשויה להשיג 2 מטרות חשובות. האחת, כאשר אדם שרוי במצב חרום יהיה בזיכרונו מספר אחד שעליו לחייג כדי לקבל עזרה ובכך יחסוך זמן חשוב בהתלבטות לאיזה מוקד לפנות. המטרה השניה - לאותו אירוע חירום רפואי יוזנק איש מקצוע ע"פ שיקולים מקצועיים בלבד שייקחו בחשבון קירבה, הכשרה ונגישות ללא קשר לשיוך הארגוני שלו והכל כדי ליצור שיתוף פעולה הדדי בין גופי החירום למטרת הצלת חיים".

"מטרת החוק היא לראשונה להסדיר בחקיקה את הפעלת מגן דוד אדום כמוקד החירום הרפואי הלאומי" (יח"צ)

לדברי שר הבריאות: "מד"א הינו ארגון ההצלה הלאומי הפועל מכוח חוק מד"א 1950 ומפעיל במסגרת תפקידיו הלאומיים מערך ומוקד כוננים לאומי. מערך כוננים זה מורכב ממתנדבים בעלי הכשרה רפואית החל מחובשי רופאת חירום דרך חובשים בכירים ועד לפראמדיקים ורופאים.

"לכוננים הפרוסים בכל רחבי הארץ יש חשיבות לאומית במערך העזרה הראשונה במדינת ישראל, בעיקר כי לרוב הם גורמי המקצוע הראשונים שפוגשים את החולה או הפצוע ומעניקים לו טיפול מציל חיים עד להגעת הצלה וכוחות עזרה ראשונה נוספים. למהירות ההגעה של הכונן לטיפול הניתן על ידו, כמו גם לידיעותיו ולהכשרתו קיימת חשיבות עליונה לא אחת שעשויה לקבוע את סיכויי הצלתו והחלמתו של החולה או הנפגע.

לדברי השר הורביץ, "בארץ קיימים עוד ארגונים כמו איחוד הצלה המושתתים על כוננים מתנדבים שמטרתם מתן מענה ראשוני כדי להציל חיים באמצעות מתנדבים ובכלל זה חובשים, פראמדיקים ורופאים בכל רחבי הארץ. בנוסף, עומד לרשותם במקרה הזה צי אופנועי עזרה ראשונה המאפשר לכונן רפואת החירום הגעה מהירה ויעילה לזירת האירוע. היות שברור לכל שחשיבות שת"פ בין כל הגורמים והיות ואין צורך בהקמת מוקד נוסף או חדש, די בפעילות המקצועית של מד"א שימשיכו לתפקד כמוקד חירום לאומי.

"מטרתה של הצעת החוק בהכללתם של כל הארגונים במערך הכוננים של מד"א, זאת כדי שבסופו של יום נאפשר לכל פניות החירום להתנקז למוקד לאומי אחד! ומוקד מד״א הוא שיפעיל את הכוננים בהתאם לזמינות והכשירות שלהם".

ע"פ ההחלטה שעברה בוועדת שרים לחקיקה: 1. המוקד הלאומי שיוגדר בחוק יהיה 101 של מד"א ויפעל ע"פ הוראות החוק ויהיה כפוף תחת משרד הבריאות במכלול היבטיו. 2. בחוק יוגן העיקרון של הפעלת כוננים בהתאם לזמינות למיקום ולכשירות לא קשר לשיוך ארגוני וכן יעוגנו מנגנוני התיאום והסנכרון בין הגופים. 3. על המציעים לדאוג לאישור תקציבים מהאוצר. 4. הגורמים המקצועיים במשרד האוצר ובמשרד הבריאות יפעלו במשותף עם גורמי ועדת הבריאות ויעשו מאמץ לשם קידום מהיר של החקיקה. 5. המשך קידום החקיקה לאחר הקריאה הטרומית באישור משרד הבריאות. 6. המוקד יופעל תחת הוראות החוק ותחת פיקוח מלא של משרד הבריאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר