"צמאי דם"

חשד להצתה מכוונת: בית המשפחה היהודית נשרף בשבת

בקומה השנייה של בית המשפחה היהודית פרצה אש בליל שבת וגרמה לנזק רב • כוחות החירום הוזנקו, ונבדק חשד כי מדובר בהצתה על רקע לאומני • צוות חקירה הוקם (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הבית השרוף בשמעון הצדיק (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

בית משפחה יהודית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (שיח ג'ראח), הלמודה במתיחויות בין תושביה היהודים לעברים, נשרף אמש, בשעת ערב מאוחרת של ליל שבת.

בנס הסתיים האירוע ללא כל נבדקים. במשטרה נבדק חשד כי מדובר בהצתה על רקע לאומני. במהלך השנה האחרונה הוצתו תשעה מרכביו של היהודי.

כוחות החירום של כבאות והצלה פעלו במקום וסרקו את המבנה לוודא שלא נמצאים בו לכודים או נפגעים.

רשף חיים מזרחי, מפקד משמרת תחנת האומה אשר פיקד על האירוע, תיאר: "האש פרצה בקומה השניה ואיימה להתפשט לשאר חלקי הבית. פעלנו במהירות על מנת למנוע נזק נוסף לרכוש. הוריתי על הקמת צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, הוא החל את עבודתו הלילה וישוב מחר להמשך חקירה".

ממשטרת ישראל נמסר: "אמש התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. כוחות משטרה וכב״ה הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור. בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן.

"בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור".

מכבאות והצלה נמסר: "אמש בשעה 22:30 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת דירה בשכונת שיח ג'ראח בירושלים. כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת במבנה השייך למשפחה יהודית המתגוררת בבניין בן שתי קומות. ארבעה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו במקום לכיבוי האש וסרקו את המבנה על מנת לוודא שלא נמצאים בו נפגעים או לכודים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אין דין ואין דיין, הכתובת הייתה על הקיר והזהרנו על כך מספר פעמים. המשטרה מפקירה את התושבים, במקום להגן עליהם מהפורעים צמאי הדם. המפכ"ל קובי שבתאי נכשל בתפקידו, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה ואם הוא לא מבין זאת לבד, צריך לפטר אותו".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אם היה מדובר בריסוס גרפיטי, המשטרה הייתה עושה מארבים יום ולילה כדי לתפוס את הפורעים. פעם זה קרה בשריפת רכב במשך 9 פעמים, היום זה הצתת בית שחלילה אם בני המשפחה היו שם, זה ח"ו יכול היה להיגמר באסון בנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר