ההסלמה במזרח ירושלים

בן גביר חזר לאזור הנפיץ והאשים: "נתנו הוראה לפרק אותי"

גורם ביטחוני מאשים את חבר הכנסת מהציונות הדתית: "מבעיר את השטח" • מבית החולים, חזר בן גביר הבוקר, חבוש בראשו, לשייח ג'ראח, ופתח במתקפה על בר לב • אמיר אוחנה הצטרף אליו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בן גביר ואוחנה, הבוקר בשייח ג'ארח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרת ישראל נערכים לפריצת עימותים נוספים היום (שני) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. אתמול, כזכור, פונה מהמקום אל בית החולים לאחר שהתעלף במהלך עימותים על שוטרים. הבוקר בן גביר חזר למרכז הסערה, עם תחבושת לראשו, ותקף את השר לביטחון הפנים.

גם חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, לשעבר השר לביטחון פנים, הגיע הבוקר לשכונה והפגין הזדהות עם בן גביר. "הגעתי לירושלים בירת ישראל", אמר אוחנה ל'כיכר השבת'. "בדרך שמעתי את מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, שאומר שחברי כנסת המגיעים לכאן לא תורמים לשקט באזור, אבל מי שעניינו שקט שיישאר בתל אביב ומי שעניינו שקט אולי לא היה מקים את תל אביב בה' באייר".

אוחנה הוסיף: "יהודים שנמצאים בארצם הם לא פרובוקציה, הם ריבונות. אני חושב שטוב עשה איתמר שהגיע". בהמשך נשא אוחנה דברים גם באנגלית לכלי התקשורת.

לצדו ניצב חבר הכנסת בן גבר, כשתחבושת לראשו, שהקים במקום לשכה מאולתרת אמש, לאחר הצתת בית המשפחה היהודית בליל שבת - שהסתיימה בנס לאחר שלא היה איש בבית. אתמול פונה בן גביר לבית החולים והבוקר הוא שב לשכונה. גורמים ביטחוניים מאשימים אותו: "מבעיר את השטח".

השר לביטחון פנים עומר בר לב תקף את בן גביר. "מעולם לא היה חבר כנסת בישראל שהרים יד על שוטר", טען בר לב. "החסינות היא קודש, האלימות היא מגונה". בר לב הוסיף: "תודה לכוחות המשטרה שפועלים בכוחות נחושים באזור הרגיש של שייח ג'ראח חרף הפרובוקציות".

בן גביר, הבוקר ב'לשכתו' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בן גביר לא נותר חייב ופתח במתקפה נגדית נגד השר לביטחון פנים. "עומר בר לב, השקרים שלו לא יעזרו", אמר בן גביר בכניסתו, "יש סרטון שמתעד איך שמרביצים לעוזרים שלי בלי שום סמכות, מגיעים לפרק את הלשכה שלי בלי שום סמכות וכנראה שהוא גם זה שנתן להם את ההוראה לפרק אותי, לא יעזור לו".

לבן גביר נלווה הבוקר פעיל הימין ברוך מרזל. כשנשאל בן גביר אם בכוונתו להישאר במקום, הגיב: "אני נשאר פה, אני אלך לדיונים בכנסת ואחזור. תראה הבוקר כמה שוטרים יש פה בגלל שיש פה לשכה של חברי כנסת, אם זו הדרך להביא לכאן שוטרים - אני אהיה כאן". הוא הוסיף והאשים: "עומר בר לב נתן הוראה לפרק אותי".

כזכור, אמש במהלך ניסיונות המשטרה לפנות את לשכתו הזמנית של ח"כ איתמר בן גביר משכונת שמעון הצדיק, התעמת בן גביר עם השוטרים שאחזו אותו והוא התעלף ופונה לבית החולים לטיפול רפואי.

אמש מסר בן גביר מבית החולים, "אני מבקש למסור תודה לכל מי שדואג לשלומי. אני כרגע בבדיקות בבית החולים, לאחר ששוטרים ובראשם הקצין שחר מחסומי נהגו בברוטאליות ואלימות כלפיי, עד שהתעלפתי. לשוטרים אסור לגעת בחבר כנסת, וברור לי שיש להם הוראה מגבוה לפרק את לשכתי הפרלמנטרית. לא יעזור להם! נחזור עד שהביטחון יחזור לשמעון הצדיק!".

גורם במשטרה אמר אמש, כי "במהלך פעילות הכוחות במקום, החל חבר הכנסת לנסות להפריע לשוטרים ולדחוף אותם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע אותו ולמנוע את את השתוללותו. אחד השוטרים אף קיבל ממנו מכה בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הוא נפל לקרקע כשנאבק עם השוטרים, ואז השוטרים קראו מיד לגורמי הרפואה למקום. צר לנו על הניסיון להכפיש את השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי תוך עיוות המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר