לצלילי 'התקווה' | צפו

בארמון המלוכה: הנשיא יצחק הרצוג בקבלת פנים בטורקיה

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו נחתו לפני מספר שעות בטורקיה וכעת הגיעו לטקס קבלת הפנים בארמון המלוכה הטורקי באנקרה • צפו בשידור חי בטקס קבלת הפנים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרצוג מתקבל באנקרה (צילום: חיים צח / לע״מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו נחתו היום (רביעי) בטורקיה, על מנת לפגוש את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. הרצוג התקבל בארמון הנשיאות שבאנקרה.

לאחר נחיתת הנשיא הרצוג בטורקיה, ביקר בקברו של אבי האומה הטורקית באנקרה מוסטפא כמאל אטאטורק והניח זר. בנוסף, סיירו נשיא המדינה ורעייתו במוזיאון אנטקביר אטאורק.

לאחר מכן, הרצוג התקבל בארמון הנשיאותי לקול צלילי ההמנון הלאומי של מדינת ישראל 'התקווה' וכן ההמנון של טורקיה. בטקס הצבאי, הוטחו 21 מטחי כבוד.

יצוין, כי מדובר בביקור היסטורי וחשוב, שכן הנשיא הרצוג, הוא המנהיג הישראלי הראשון שמגיע לביקור רשמי משנת 2008, הפעם האחרונה שנשיא מדינת ישראל היה בטורקיה היה בשנת 2007.

קודם המראתו לביקור אמר הרצוג: "שלום רב יחד עם מיכל אני יוצא לביקור ממלכתי בטורקיה עם הזמנתו של נשיא טורקיה ארדואן איתו אני מקיים דיאלוג מאז כניסתי לתפקיד נשיא מדינת ישראל. היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים לישראל, חשובים לטורקיה וחשובים לאזור כולו. ולראשונה מזה שנים רבות יתקיים ביקור בטורקיה. בוודאי ובוודאי כשהסדר העולמי מתערער טוב ונכון שתישמר היציבות והשותפות באזור שלנו, ואת זה הדגשתי בביקוריי ביוון ובקפריסין בשבועיים האחרונים ובשיחות עם מנהיגים".

הרצוג הסביר עוד: "לא על הכל נסכים ובוודאי שמערכת היחסים בין ישראל לטורקיה ידעה עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים בשנים האחרונות, אבל אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות".

"אני תמיד חוזר ומדגיש", אמר הרצוג, "שהחזון שלי הוא שיהודים מוסלמים ונוצרים יחיו בשלום באזורנו בצורה שתביא להם שגשוג וחיים מושלמים. הביקור שלי מתואם לחלוטין עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם ואני מקווה שבעקבות הביקור שלי יתחיל תהליך רציני עם טורקיה, שיח מעמיק ברמות שונות ונראה בסופו של דבר, כך אני מקווה, התקדמות ביחסים ותוצאות חיוביות תודה רבה לכולכם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר