סערת NSO

כלכליסט: "צוות הבדיקה התעלם מהמידע"

בעיתון זועמים על תוצאות הביניים של וועדת מררי שטוענת כי לא נעשה שימוש לא חוקי בפגסוס וטוענים כי הוועדה התעלמה מהמידע והפירוט שביקשו להעביר לידיהם (בארץ)

(צילום: מיכל פטאל, פלאש 90)

לאחר דו"ח הביניים של צוות הבדיקה של הפרקליטות בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי שקבע, כי "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת". ב'כלכליסט' משיבים אש וטוענים כי תחקירי כלכליסט נשענו על עדויות ומידעים מתוך סיגינט, היחידה המשטרתית שהפעילה את הרוגלות.

"כעת ניתן לחשוף שהמקורות שלנו העבירו מידע מפורט לעמית מררי זמן רב טרם פרסום דו"ח הביניים, ואף הציעו לספק הבהרות כדי לסייע בבדיקה - אך לא נענו", טוענים בעיתון.

"צוות מררי דילג על בדיקת השימוש הכולל שעשתה המשטרה ברוגלות פולשניות, אף שזו היתה הגדרת תפקידו. בדיקתו לא כללה חקירה של מפעילי הרוגלות", מאשימים אנשי 'כלכליסט'.

לטענתם, בבדיקות שערכו, אנשים ברשימת השמות אישרו שפריטי מידע אישיים מסוימים שנמסרו על ידי המקורות אכן נמצאים בטלפונים הניידים שלהם. "עם זאת, אנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות שנפלו טעויות ברשימה. כל עוד לא בשלו התנאים למתן עדות בתנאי חסיון, איננו יכולים להציג הוכחה פומבית שהרשימה נכונה", אומרים בעיתון שחשף את הפרשייה שמביכה את משטרת ישראל והפרקליטות.

"לאור ניגוד העניינים של הפרקליטות, יש למנות ועדה עצמאית ובלתי תלויה לבדיקת הפרשה", אומרים ב'כלכליסט'. כזכור, בעיתון הודיעו שיתמודדו גם מול תביעות של NSO וכי הם עומדים מאחורי התחקיר באופן מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר