תיעוד דרמטי

רובה על החלון; המסתערבים הסתערו • צפו

המשטרה מפרסמת תיעודים של מסתערבי משמר הגבול בפעילויות שביצעו הבוקר במחנות הפליטים בלאטה וקלנדיה; "פעלו תוך סיכון חייהם, תחת אש והפרות סדר אלימות" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: דוברות המשטרה)

תיעוד דרמטי: המשטרה מפרסמת תיעודים של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל בפעילויות שביצעו הבוקר (שלישי) במחנות הפליטים בלאטה וקלנדיה.

כזכור, הבוקר הודיעה המשטרה, כי "במהלך פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים ברהט למעצר 2 חשודים, נפתחה אש חיה לעבר הכוחות. הכוחות שהיו תחת סכנת חיים הגיבו בירי, וניטרלו את החשוד החמוש שסיכן את חייהם". במקום נתפס האקדח של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הגיע מוקדם יותר היום לדרום לקבלת סקירה ממפקד מג"ב דרום בדבר האירוע ואמר למפקד המרחב: "נוכח הסכנה, אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שפעלו במקצועיות, נחישות וחתירה למגע תוך סיכון חייהם ומעורבים נוספים".

מפקד החיל שוחח עם מפקדי מג"ב איו"ש וירושלים מיד בתום הפעילות המבצעית הבוקר וקיבל מהם סקירה וצפה בתיעודי האירוע, בהמשך שיבח את פעילות הלוחמים כשהוא נותן גיבוי מלא ללוחמים והמפקדים בשטח.

המפקד אמר: "בשלוש שעות הבוקר בפעילויות של יחידות המסתערבים של מג"ב באיו"ש, ירושלים ודרום בוצעו מעצרים בהכוונת שב"כ גורמי מודיעין ובשיתוף כוחות צה"ל. בשלושה מוקדים שונים הלוחמים פעלו תוך סיכון חייהם כאשר היו תחת אש והפרות סדר אלימות והגיבו בצורה מקצועית ונחושה, חתרו למגע ונטרלו את הסכנה שהייתה לחייהם. נמשיך לפעול מידי יום ובכל מקום בו נידרש בכדי לתת את ביטחון אישי לציבור בכל הגזרות בארץ".

כאמור, הערב המשטרה מפרסמת תיעוד מהאירועים, בתיעוד נראית פעילות של מסתערבי מג"ב במחנה הפליטים בלאטה, הלוחמים הגיעו לביתו של מבוקש על פי הכוונת שב"כ ועצרו את המבוקש בעזרת כלב של יחידת עוקץ. בחיפוש בביתו של המבוקש נתפס מחוץ לחלון נשק מסוג M-16.

ביציאה של מסתערבי מג"ב מביתו של המבוקש התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו השכלת מטענים וזריקת אבנים וחפצים שונים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר.

במהלך הפעילות הגיח לעבר מסתערבי מג"ב קטנוע ובו 2 מחבלים, אחד מהמחבלים ירד מהקטנוע וביצע ירי באמצעות אקדח לעבר כוחותינו שהגיבו מיד בירי ונטרלו את המחבל. המבוקש שנעצר הועבר לשירות הביטחון הכללי, לכוחותינו שלום.

במוקד נוסף בפעילות של מסתערבי מג"ב במחנה הפליטים קלנדיה נעצרו על פי הכוונת שב"כ שני מבוקשים בשני מוקדים שונים. בביתם של המבוקשים נתפס רובה, תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו ירי זיקוקים והשלכת חפצים כבדים מגגות הבתים שסיכנו את חיי הלוחמים.

המסתערבים של מג"ב ירושלים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, כתוצאה מהירי נהרג מחבל שסיכן את חיי כוחותינו. שני המבוקשים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר