"מודאגים מאוד"

בנט נגד ביידן: "הדרישה האיראנית חצופה; היא ארגון טרור"

רה"מ התייחס בפתח ישיבת הממשלה לכוונת ממשל ביידן להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור: "גם אם תתקבל - נמשיך להתייחס לאיראן כארגון טרור" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90 )

בירושלים גובר החשש מהסכם גרעין חלש במיוחד, שתחתומנה מעצמות העולם, ובראשן ארצות הברית, עם איראן. בימים האחרונים גוברים הדיווחים לפיהם הממשל בוושינגטון יוציא את משמרות המהפכה של איראן, בראשות האייתוללה עלי חמינאי, מרשימת ארגוני הטרור.

הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה השבועית, ראש הממשלה נפתלי בנט תקף את תכנון ממשל ביידן לנקוט בצעד הזה: "אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ה-FTO. משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאע"ש או ארגונים אחרים - עומדת מאחוריו מדינה".

"זאת לא רק בעיה ישראלית. מדינות נוספות, בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, מתמודדות יום יום, שעה שעה, עם הארגון הזה. בשנים האחרונות, הם ירו טילים על מדינות שלוות, ושלחו כטב"מים לעבר ישראל ומדינות אחרות. גם כעת, ארגון הטרור משמרות המהפכה מנסה לרצוח ישראלים ואמריקנים מסוימים ברחבי העולם", אמר.

לקראת סיום דבריו ראש הממשלה תקף: "לצערנו, ישנה נחישות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר, כולל לומר על ארגון הטרור הגדול בעולם שהוא לא ארגון טרור. זהו מחיר יקר מדי".

"גם אם תתקבל ההחלטה המצערת הזו, מדינת ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור, ותמשיך לפעול נגדו כמו שפועלים מול ארגוני טרור. כרגיל, מה שייקבע את עתידנו - הן הפעולות שלנו, ולא מילים".

כזכור, בסוף השבוע שעבר דווח ב'רויטרס' כי הממשל בארצות הברית שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור הפועלים מחוץ לארה"ב, במידה וטהרן תבטיח לרסן את משמרות המהפכה.

כזכור, בשנת 2019 הכריז הנשיא דאז דונלד טראמפ על צבא איראן כארגון טרור. טראמפ הסביר כי "מדובר בצעד חסר תקדים שמכיר במציאות שבה איראן היא לא רק מדינה שמעניקה חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה שלה משתתפות באופן פעיל בפעולות טרור, במימון ובקידום הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר