בתגובה לפיגוע

סגן שר הביטחון: "אסור לשכוח שיש אפליה לבדואים"

פיגוע הטרור המחריד בבאר שבע העלה גל של תגובות נזעמות אך את פרס התגובה ההזויה יקבל סגן שר הביטחון, אלון שוסטר שסינגר על התושבים הבדואים (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשפ"ב | 22.03.22
זירת הפיגוע (צילום: דוברות זק"א)

בבאר שבע נרצחו בידי מחבל בדואי תושב חורה, ארבעה בני אדם, אך מה שהעסיק את ‏סגן שר הביטחון ‎אלון שוסטר בראיון בגל"צ לאחר הפיגוע הוא דווקא אפליית הבדואים: "אסור לשכוח שבמשך עשרות שנים מדינת ישראל שגתה קשות באפליה של המגזר הבדואי - וזה הזמן להיות שם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע ואמר כי "הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו. יחד עם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות האבלות. אני סמוך ובטוח כי גורמי הביטחון יפעלו באופן נחוש וכי האחראים יתנו את הדין".

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר כי "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב אף הוא על הפיגוע ואמר: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) מסר בתגובה: "פיגוע רצחני בבאר שבע. יום אחרי יום, הטרור מרים את ראשו במדינת ישראל. שולח רפואה שלמה לפצועים ותנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד) מסרה: "אירוע טרור 8 בחודש האחרון. לצערי אוייבנו מזהים חולשה ומרימים את ראשם. אני מתפללת לרפואתם השלמה של הפצועים ותנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד), מסר בתגובה לפיגוע בבאר שבע: "ההפקרות בנגב נמשכת ועולה לנו בחיי אדם יקרים. בתי המשפט עם דלת מסתובבת, והמשטרה ביטלה לאחרונה את הפרויקט האזרחי להגנה על תושבי ב"ש. אני קורא לממשלה להתעשת ולהעמיד במקומם את תומכי הטרור, השותפים להקמתה, שנותנים רוח גבית לטרור באמירות מסיתות או בשתיקה כהודאה מול פיגועים רצחניים".

ח"כ, מירי רגב, (הליכוד) הגיבה: "ליבי עם משפחותיהן של הנרצחים בפיגוע הדקירה המזעזע בבאר שבע. מאחלת החלמה מהירה לפצועים. פיגוע רצחני שמוכיח את רפיסות הממשלה הזאת ואובדן המשילות בנגב. יהי זכרם ברוך".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) מסר: "הרפיסות של ראש הממשלה בנט ושותפיו מקואליציית השמאל הרדיקלי מביאה עלינו פיגועים, דקירות, ונפגעים. העם דורש יד חזקה כנגד הטרור, במקום יד חזקה כנגד המתישבים היהודים".

חה"כ מיקי זוהר (הליכוד): ‏"ההפקרות בנגב עולה בחיי אדם. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים".

חה"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) מסרה: "‏גם המחבל מהפיגוע בבאר שבע הוא אזרח ישראל. גם הוא יצא לדרכו עם צ'ק פתוח מאבו-מאזן, שמבטיח לו משכורת עפ"י חוק. עפ"י החוק הפלסטיני. ומה עם החוק הישראלי? וההרתעה? על איילת שקד לפרסם עוד היום את תזכיר החוק לשלילת אזרחות ממחבלים. חבל על כל קורבן נוסף!".

חה"כ מוסי רז: "כואב וזועם על הפיגוע הנפשע בבאר שבע, משתתף בצערן הכבד של ארבע המשפחות שאיבדו את יקירהן ומאחל רפואה שלמה לפצועים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע וזה כבר היום השלישי ברצף שבו מתבצע פיגוע. הממשלה המעופפת לא מתפקדת כדי לשמור על חיי האזרחים, אבל נותנת גב לטרור ומפנה מאחזים בברוטאליות חסרת רחמים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "כשהממשלה מעבירה מסר של חולשה ומעניקה הקלות ופרס לטרור בחסינות מפני בנייה בלתי חוקית, התוצאה שהטרור מרים את הראש. חייבים לנהוג בנחישות ותקיפות, אסור למצמץ מול הטרור".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) מסר: "נושא תפילה להחלמת הפצועים מהפיגוע הנורא בבאר שבע ומביע תנחומים למשפחת הנרצחות הי״ד. ממשלת השמאל בראשות בנט ושותפיו שמחריבה את מעוז אסתר ומפנה את הישיבה בחומש היא הנותנת עידוד ורוח גבית לטרור".

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הגיב בטוויטר: "פיגוע מזעזע ורצחני אירע בבאר שבע ולקח חיים של עוברי אורח חפים מפשע. אני שולח את תנחומיי למשפחות הכואבות, ומאחל רפואה שלמה ומהירה לפצועים. אני מצפה מגורמי האכיפה ובראשם שר הבט"פ להגביר פיקוח, לתחקר את האירוע ולהפיק לקחים כדי שאסונות כאלה לא יקרו יותר".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לפיגוע הנורא בבאר שבע: ההקצנה הלאומנית בקרב ערביי ישראל היא פצצה מתקתקת. צריך להכיר בה, לקרוא לה בשמה, ולגדוע אותה באפס סובלנות. בלי "שני צדדים", בלי "הצדקות קיפוח" ובלי שאר דברי הבל. זה מתחיל במנהיגות, עובר דרך שירותי הביטחון והפרקליטות ועד בתי המשפט. יד קשה, אפס גילויי הבנה ואפס סובלנות.

תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחות ואיחולי החלמה לפצועים. הוקרה גדולה לאזרח האמיץ שחתר למגע, חיסל את המחבל והפסיק את מסע ההרג שלו. ‏ליבנו עם תושבי באר שבע והדרום. נעשה הכל בעזרת השם כדי להחזיר את המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל".

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מסר: "ליבי יוצא אל משפחות הנרצחים הי"ד בפיגוע הנתעב בב"ש, ואני משתתף בצערם הכבד. אני מצדיע לאזרחים האמיצים שירו במחבל הנאלח וסיימו את מסע ההרג המטורף. כולי תקווה שנחזיר במהרה את המשילות והביטחון לתושבי הנגב".

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) מסר: "הטרור חוזר ומרים ראש - שני פיגועים תוך יממה, והפעם במרכז ביג בבאר שבע. תנחומיי למשפחות האבלות ותפילותיי לשלום הפצועים. אובדן המשילות של ממשלת בנט-לפיד הוא שמחזיר אותנו להתקפות טרור רצחניות במרכזי ערים. טרור מכריעים בעוצמה קשה, רק ככה נחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר