הפיגוע בבאר שבע

בן 34, נשוי ואב ל-5 שישב בכלא • זה המחבל

ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הקשה בבאר שבע; המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן - בדואי, תושב חורה שבנגב, בן 34 ואב לחמישה; השתחרר לפני כשנה וחצי מהכלא (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחבל מוחמד אבו אלקיעאן (צילום: תקשורת שב"כ, לפי סעיף 27א)

ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע רצחני של מחבל בדואי, תושב חורה שבנגב, שיצא למסע טרור ברחובות באר שבע.

המחבל, מוחמד אבו אלקיעאן, בן ה-34, נשוי ואב לחמישה, הוא תושב חורה שבנגב. לשעבר, מורה בבית ספר בחורה. הוא נעצר לחקירה ביוני 2015 והודה בתמיכה בארגון הטרור הרצחני דאע"ש, וכן הודה בהשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.

כמו כן הודה כי תכנן לצאת ביולי 2015 לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.

המחבל מוחמד אבו אלקיעאן, היום (צילום: לפי סעיף 27א)

ב-28.6.15 הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

לפני גזר הדין שלו בבית משפט המחוזי בבאר שבע הוא אמר "אני מתחרט, יודע שעשיתי טעות ורוצה לחזור למשפחתי ולילדיי". ‏בשנת 2019 שוחרר מהכלא והיום חוסל לאחר הפיגוע הקשה שביצע.

השופט אליהו ביתן, שופט ביהמ"ש המחוזי באר שבע כתב בהחלטתו כי "אין להקל ראש במעשה תמיכה של תושב ישראל בארגון כמו דאעש. יחד עם זאת, כמו בכל עניין, חשוב לשמור על פרופורציות ולא להגזים, וחשוב לעמוד על קיום עקרונות משפט מקובלים. נסיבות המעשים כאן, במיוחד בהתחשב בעיתויים ביחס למועד ההכרזה על דאעש כהתאחדות בלתי מותרת, מצדיקים "כרטיס צהוב", אזהרה טרם ענישה במלוא חומרת הדין.

"טיב המעשים ונסיבותיהם וכן נסיבות הפסקתם ונסיבות הנאשם, מצדיקים להסתפק בענישה צופת עתיד. הטרמינולוגיה בה בחרה התביעה להשתמש בטיעוניה בכתב לעונש, מרחיקת לכת, בומבסטית, דרמטית וכמעט אפוקליפטית, והיא אינה במקומה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר